• miimee

För oss med BIM 1-7 juli 2017

Hansson88 skrev 2017-06-20 20:43:51 följande:
    Ja, precis när ägget släpper så blir sekretet som vatten. Så himla häftig kroppen är! Jag hade mys igår så hoppas några fastnade och släpptes lösa idag. Sen tar det (om jag inte minns fel) 5-10 dagar för ägget att transporteras genom äggledaren men det måste bli befruktat där först, annars fäster det ju inte.

Så kanske just nu blir det befruktat, vem vet

Iaf! Nu kallar gubben, daaags för mys!
    Heja er!!
  • miimee
    Hansson88 skrev 2017-06-21 08:43:18 följande:

Nu har FF och min menskalender satt ut ägglossingen till igår. Negativt ägglossningstest idag.

Vi hade mys iförrgår och igår. Båda gångerna jag blev gravid med mf och med sonen blev dessa till dagen innan ägglossning vad vi kunnat se.

Nu inväntar vi Bim. Ägglossningen kom 4 dagar tidigare än vad som var uträknat tidigare och min bim är flyttad till den 5 Juli.

Både mf och sonen blev till på tredje försöket och denna gång var det vårt tredje försök. Heja heja! Kanske tredje gången gillt igen

Hur går det för er, tjejer?

Härligt, Nu startar tummrullandet!

Jag är smått förvirrad med äggvitesekret för några dagar sen, molvärk i ett par dagar, allmän känsla att äl skulle vara tidig denna månad. Nu har sekret "torkat upp" ???? men jag har sådana kramper. Igårkväll molade och strålade det ner i låren. Kanske är en super-ägglossning denna månad. Hoppas vi lyckas pricka in någorlunda. Blir ett mys ikväll innan det är dags för midsommarfiranden.
  • miimee
    Hansson88 skrev 2017-06-21 09:30:10 följande:
    Japp!

Jag hade också det i två dagar, igår strålade det ner i benen och hela bäckenet. Kändes som tidig foglossning och fick en flashback till förra graviditeten och undrade vad jag egentligen höll på med. Haha!

Nu får vi rulla tummarna och dans små grodorna!
    Värst vad vi verkar synka bra du och jag, haha.
    Ja men faktiskt, foglossningsliknande!
  • miimee

Mina symptom innan det ens skulle kunna sätta sig i livmodern

Mitt vin smakar inte gott.. haha!
    Svullen mage, sådär så min mamma slänger blickar på den.
    Illamående och trötthet med slängar av energi
    Blödig. Vill snyfta om jag ser något fint.
    Mensmol ner i rumpa och lår

Ljuva pms!

• miimee
    brennaV skrev 2017-06-23 22:59:05 följande:

Tack fina du. Nästa dipp blir väl i november då jag hade senaste bf. Men jag hoppas verkligen att "den som väntar på något gott..." inte väntar för länge <3

Kram! Det hoppas vi verkligen!
  • miimee

Mitt mål denna gång är att försöka hålla mig från att köpa hem test innan bim och köpa flerpack stickor. Försöker hålla en distans till min syskonlängtan men det är bannemig svårt!

• miimee
    EmmaoFredrik skrev 2017-06-25 14:03:33 följande:

Fortfarande molvärk, kan de vara nått positivt omtro? Haft sen igår.,

Vetesjutton. Har också molvärk och känns som att något händer bakom blygdbenet typ.
    Illamående varje dag, men är väl trött. Svullen. Är väl vätskebrist.. haha.
  • miimee
    celluliten skrev 2017-06-26 12:04:54 följande:
    Jag med! Har aldrig somnat med dottern när hon somnar i vanlig tid, men senaste dagarna har jag somnat före henne trots att hon är sjuk och fått lägga sig före kl 19! Det går liksom inte över hur mycket jag än sover.

Och så var det förra graviditeten. Så fruktansvärt trött o början, 2-3 veckor innan jag började kräkas 10 gånger om dagen i vecka 5! Håller tummarna, men hoppas inte allt för intensivt! :)
    Nä men urssh med så mycket spyor. Jag spydde någon gång ibland med första barnet men illamåendet hängde över mig konstant. Men att faktiskt kräkas, stackare.

När hade du bim? Eller vilken dag från äl är du?
  • miimee
    celluliten skrev 2017-06-26 13:54:35 följande:
    Jag spydde hela graviditeten, från v5 till 38.. sista två veckorna var ok, men då var jag istället inlagd på BB med högt blodtryck.. så det är med skräckblandad förtjusning som vi ger oss in i det här igen!

Har bim den 3 el 4 juli! Å dagarna går sååå långsamt!
    Heja dig och er!!

Då har vi samma, 3-4/7.
Svar på tråden För oss med BIM 1-7 juli 2017