Inlägg från: EmmaoFredrik |Visa alla inlägg
  • EmmaoFredrik

För oss med BIM 1-7 juli 2017

Jag har fortfarande molande värk, jag hoppas att det betyder nått. Men man vet ju aldrig. Jag har 9 dagar till bim.

• EmmaoFredrik
    luciabarn skrev 2017-06-26 20:41:44 följande:
    Då har vi bim samma dag :) håller tummarna för dig!
    Vad kul . Har du några känningar ?
  • EmmaoFredrik
    luciabarn skrev 2017-06-27 09:07:02 följande:
    Nepp.. ingenting! Inte ens lite. Så jag förutsätter att mensen kommer komma som vanligt :/ dudå? Känner du något?
    Har lite molande värk, men annars inget så. Tycker jag är tröttare än normalt. Men de kan ju ha med annat o göra oxå..

Har du fler barn sen innan ?
  • EmmaoFredrik
    luciabarn skrev 2017-06-27 13:37:18 följande:
    Ja jag har en dotter! Men minns inte riktigt hur det var innan jag plussade med henne. Tror inte jag tänkte så mycket på gravsymtom då heller :P vilket är lite irriterande nu. Har du barn sen innan?

Jag har idag tjocka vita flytningar.. vet inte om det är något annorlunda än vanligt direkt?
    Jag har två pojkar som är 6 o 9 å nu längtar vi efter en trea ????
    Vet du jag har oxå tjocka vita flytningar brukar inte ha de. Kan ju hoppas de är nått positivt. Mår lite illa till o från men jag vet inte.
  • EmmaoFredrik
    luciabarn skrev 2017-06-27 18:39:04 följande:
    Då håller vi tummarna för att det är något positivt! :D jag känner verkligen ingenting.. visst är jag trött, och kan på morgonen känna av lite brännande känsla i halsen, som vid halsbränna. Men jag tänker att såna saker kan ju bero på helt vanliga saker så som att man kanske sovit lite sämre senaste tiden, eller att man är lite stressad på jobbet inför semester... att jag inte åt frukost tillräckligt tidigt osv osv. Jag känner inget som är supertydligt ihopkopplat med en graviditet därmed är jag inställd på att mensen kommer komma :/
    Ja vi får väl hoppas, men man vet aldrig. Då de är första försöket så tror jag inte att de har blivit nått. Min man blir stressad när jag nämner äl så tyvärr har vi inte fått till de som jag vill. Men bAra att fortsätta i så fall..

Hur många försök har ni gjort ?
  • EmmaoFredrik
    luciabarn skrev 2017-06-27 22:59:32 följande:
    Ja det kan ju bli en stress när det blir lite av ett "måste" :/

Jag slutade med ppiller i början på januari. Sen dess har min mens varit oregelbunden mellan 28-35 dagar. Senaste två månaderna runt 30-32 dagar så jag antar att det börjat stabilisera sig. Tycker dock att den eviga väntan varje månad är väldigt jobbig.. att inte veta. För att sedan en dag upptäcka att mensen kommit.

Har du koll på din äl? Jag testade äl-test för första gången denna månad. Så det vore ju kul om det blev ett plus nu när man för en gångs skull haft lite koll på äl :)
    Jag har kört me äl sticka för första gången, men samtidigt med mina 2 andra använde jag de aldrig. Då körde jag på sekret metoden och de gick det oxå. Har gjort de denna gång oxå samtidigt som jag tagit äl sticka.
    Så vi får väl se vad som händer...

Jag tog ut min pstav 15 maj så hade första mensen den 7 juni efter uttag av den.
  • EmmaoFredrik

Mina symtom är som bortblåsta med, dock lite illamående då o då. Så inriktar mig på min mens igen och försöker igen.

• EmmaoFredrik
    luciabarn skrev 2017-06-30 14:08:05 följande:

Hur många inväntar fortf bim förutom jag?

Jag väntar. Har bim onsdag.
  • EmmaoFredrik

Näe inte ett dugg, lite mens smärtor i morse men har försvunnit. Sen är jag tröttare än vanligt tycker jag.
    Du då?

• EmmaoFredrik

Pinsam fråga men hur era flytningar nu? Som inte fått mens än? Tycker jag har ovanligt mycket flytningar. Vita tjocka.

• EmmaoFredrik

Ikväll tycker jag de har ryckigt o dragit o haft mer värk. Inte mensvärk utan mer molande. Svårt o förklara. Men inte ont i bröst el så..
    men vi får se vad som sker. Hade varit kul me ett plus.

• EmmaoFredrik
    Hansson88 skrev 2017-07-01 09:49:24 följande:

Jag testade idag på äl+11 och bim-4 och fick tokblankt gravtest. Trist!

Med sonen plussade jag på äl+8

Vad tråkigt. Men än finns de ju hopp.
  • EmmaoFredrik

Jag kan inte komma ihåg att jag hade speciella symtom me 2 söner. Nu letar man nästan efter symtom .

• EmmaoFredrik
    LifeOfBullshit skrev 2017-07-01 23:02:09 följande:
    Illamående suger, jag är vettskrämd för hur min kropp kommer reagera när vi blir gravida, har sån sjuk emetofobi (kräkfobi) så varje gång jag är illamående så får jag dödsångest, helt sjukt.

Mina "symptom" (gravid eller mens) är molvärk, gasig, skumma drömmar VARJE NATT och tunga, ömma bröst. Men med min förmåga att överanalysera så är det garanterat bara mensen som är på g... Beräknad BIM på torsdag...
    Ja jag hoppas inte på nått så heller: men man kan ju hoppas. Väntar mens på onsdag. Så vi får se.

Usch lät inget vidare me kräk fobi. Är de första barnet ?
  • EmmaoFredrik
    LifeOfBullshit skrev 2017-07-02 00:43:51 följande:
    Vi får helt enkelt hålla tummarna på helspänn denna vecka :)

Nä, det suger ganska mycket, så fort min man går upp på natten för att ta samarin eller kissa så blir jag övertygad om att han kommer kräkas och att han kommer smitta mig, haha! Låter ju helt sjukt såhär i text :D

Ja, det är första barnet :) inte första graviditeten dock, var gravid en gång som 15åring, våldtäkt, kommer ihåg att jag mådde väldigt illa på mornarna i v 9-10 innan det upptäcktes och jag tog bort det... Lite nervös att det ska upprepas denna gång. Hade ju inte varit så roligt! Men man får väl vänja sig nu speciellt om man ska han barn som definitivt kommer bli sjuka i magsjuka flera gånger i sina liv! *Ryser*
    Jo men så är de
    Man kommer vänja sig. Sen är inte magsjuka kul, men vad ska man göra åt de.

Usch, jag mår illa lite då o då under dygnet varit lugnt nu sen igår kväll men nu de bara säger pang så kommer de. Usch. Men som sagt några dagar kvar till bim.
  • EmmaoFredrik

Bim lördag, känner mig konstig i kroppen. Men jag är inställd på att de inte blivit nått denna månad. Så kanske de går. Haha

Föressten alla andra grattis till era plus.

Svar på tråden För oss med BIM 1-7 juli 2017