• emizz

För oss med BIM 1-7 juli 2017

Hmjn89 skrev 2017-06-19 13:15:42 följande:

Hade ÄL i fredags så ÄL+3 idag. Är supersvullen och har lite bilvärlden till och från, som vanligt efter ÄL med andra ord, men annars inget! Inget är som väntans tider, och försöker att hålla nere förväntningarna. Tur det är gott med bubbel

Ja det är en jädrans tur att det är gott med bubbel :) haha
  • emizz
    Längtanefterdig skrev 2017-06-19 13:01:19 följande:

Haft en liten paus nu från sidan men nu är jag redo igen :) äggblåsa på 12-13 mm och troligen äl nu i midsommarhelgen. Så Bim 7-8 juli. Nu hålla jag tummarna hårt för annars blir det IVF med start i augusti.

Håller tummarna för er :)
  • emizz
    miimee skrev 2017-06-19 15:45:03 följande:

Hej! Skrev i den stora gruppen men denna grupp var lite mer centrerad och synkad. Kul.

Har äl i dagarna nu, kanske redan haft. Tycker mig alltid ha stenkoll på cykeln och nu när vi väl ska börja försöka "på riktigt" igen så blir jag osäker på mina symptom. Typiskt! Men bim 4/7

Hej och välkommen till vår lilla grupp :)

Lycka till och håller tummarna :) Kör du med ÄL test? Va första gången för mig och tyckte det fungerade riktigt bra :)
  • emizz
    miimee skrev 2017-06-19 19:05:03 följande:

Kör inte test än! Kommer nog köpa hem ett par om det inte tar sig, men känner kroppen rätt väl, så det är väl mer att mysa på ordentligt och hålla tummarna för att oddsen ser bra ut och det kan bli en liten. Har väldigt regelbunden cykel!

Vad kör du för test? :)

Ja det är ju kanon med regelbundna cyklar. Jag köper storpack stickor på graviditetskollen...hejja storpack :)
  • emizz

Hej alla! Inte varit inne på ett par dagar hur går det för alla? Ser ett par nya ansikte välkomna :)

• emizz

Åååhh denna eviga väntan :( ÄL+7 för man räknar väl inte med själva ägglossningsdagen?

Har haft lite svag molande värk från och till nästintill varje dag och är väldigt uppsvälld och dålig i magen...ja vi får se hur tidigt har ni fått + tidigare? Hade ÄL på cykeldag 12

• emizz
    EmmaStinan skrev 2017-06-22 08:48:12 följande:

Någon mer som analyserar varenda känsla i kroppen? Jag har ätit p-piller i sju år och är väldigt förvirrad och har jättedålig koll på kroppens alla signaler. Tyckte att jag hade ÄL-känningar runt den 6/6 men ägglossningstesterna blev positiva inte förrän 18/6, förväntar mig inget plus tyvärr. Har dessutom vad som känns som exakt lika känsla i kroppen som förra månaden en vecka innan mensen kom, men jag märker ju när jag läser här på familjeliv att de symtomen också beskrivits av gravida kvinnor; som mensvärk, hugg långt ner i magen, kissnödig ofta och väldigt ömma bröstvårtor.

Äsch, nu blev jag negativ. Klart jag hoppas men kunde aldrig ana att det skulle tära så hemskt på psyket, och då är vi "nybörjare" i bebisverkstaden ändå. Tänker på alla de som kämpar och kämpar så otroligt.

Jag gör precis likadant känner efter och analyserar massor...förhoppningarna går upp och ner hela tiden så jobbigt. Har ställt in mig på att det är negativt och tycker allt är piss. Har varit sken gravid en gång i mars och mådde till och med jätte illa på kvällarna. Förlåt för min negativitet men behövde verkligen få skriva av mig <3
  • emizz
    luciabarn skrev 2017-06-22 22:21:48 följande:

Ja dagarna går verkligen sakta nu :/

Jag hade heller aldrig testat äl-test tidigare. Hade inte tänkt göra det förren om ett par månader möjligtvis. Men iförrgår fick jag så otrolig smärta, kändes som mensvärk fast "mer". Har aldrig upplevt det tidigare.. dessutom kände jag mig "tung", kändes som att livmodern satt lågt på något vis? Jätte märkligt och svårt att förklara. Av den anledningen åkte jag och köpte äl-test. Jag har aldrig någonsin tidigare känt av äl. Men nu tänkte jag att antingen är det här äl eller så är något väldigt fel. Kom hem, testade och fick två supertydliga streck där teststrecket var ännu tydligare än själva kontrollstrecket, utan tvekan äl på gång. Dagen efter gick det ner och var väldigt svagt.

Så jag testade bara med två test för att jag kände av äl så tydligt för första gången någonsin. Men om man inte känner av den så tror jag att det är dag 12 efter mensens första dag man ska börja testa om man har en cykel på 30 dagar. Har man 28 dagar så är det dag 11 man börjar testa på..

Någon får gärna rätta mig om jag har fel :)

Jo men det stämmer :)
  • emizz
    luciabarn skrev 2017-06-22 20:44:23 följande:

Jag hade ÄL iförrgår, nu väldigg vattniga flytningar.

Någon som vet hur ett "vanligt" flöde brukar se ut med flytningar genom en cykel? Vad brukar man ha efter äl tex?

Tar ju ett par dagar för ägget att bli befruktat om det blir det överhuvudtaget.. brukar det vara skillnad på flytningar om ägget blivit befruktat vs inte? :)

De vattniga flytningarna är fertila flytningar...de gör de lätt för spermierna att simma :) efter ÄL har jag krämiga flytningar vet inte om flytningarna bli annorlunda vid befruktning :) tror även det kan vara väldigt olika från person till person :)

Hoppas jag kunde svara på lite iaf :)
  • emizz
    celluliten skrev 2017-06-22 20:54:30 följande:

Oj vad dagarna går sakta nu när jag (vi) väntar på att se om mensen kommer eller inte! Även semestern närmar sig, så dagarna går ännu saktare när jag vet att även den närmar sig :|

Mina flytningar har gått bananas efter äl, så det blir spännande att se!

Ni som använder äl-test, när börjar ni testa? Jag har aldrig provat äl-test, och är lite fundersam på om jag sla köpa ett gäng om det inte tagit sig den här gången, mem jag har ingen aning när man ska börja testa?

Med dottern försökte vi inte aktivt, och vi tänkte inte så mycket på äl, utan körde bara oskyddat och tänkte att "det kommer när det kommer" utan att sätta någon press på det :)

Jag använde ÄL test för första gången denna cykeln...det står att man ska börja testa dag 11 vid 28 dagars cykel men jag började dag 10 då va de svagt och dag 11 va de positivt för att nästa dag bli svagt igen...hade även kraftiga smärtor dagen efter positivt test så det stämde på mig iaf :) det står i bruksanvisningen när man ska börja och jag tog en dag innan :) lycka till
Svar på tråden För oss med BIM 1-7 juli 2017