• Givetvis

Röda ögon - för mycket sömn?

Att man kan få röda ögon av för lite sömn vet jag, men kan man få röda ögon av för mycket sömn också?

Jag dygnade mycket förr, och då fick jag givetvis röda ögon. Så när jag sist hade det antog jag att det berodde på sömnbrist. Men hur mycket jag än sov så hade jag alltid röda ögon ändå. Då pratade jag med en "vän", som sa att det berodde just på att jag sov för mycket. Kan det stämma?

Nu är det nämligen en grå och regnig dag i dag, och har sovit alldeles för mycket. När jag slutligen gick upp var bägge ögonen röda. Samtidigt har jag sedan några dagar tillbaks inbillat mig att min tinnitus är mycket högre. Jag har haft den i 10+ år och brukar kunna ignorera den, men nu när jag ska sova tänker jag på den hela tiden. Jag vet att den brukar bli värre när jag är "uppe i varv", men sen går det över igen.

Men nu är jag lugn och stör mig på den innan jag ska sova. Tänkte att blodtrycket kanske är högre, som förklarar både tinnitusen och röda ögon?

• Svar på tråden Röda ögon - för mycket sömn?
  • Anonym (Anonym)

Har lidit utav depression där jag under 1 år sov mellan 16-22h om dygnet varje dygn!

Fick aldrig röda ögon.

Däremot så händer det att jag sovit med öppet öga och då har jag fått rött öga. Ofta singular.

Något som har gett mig röda ögon, i plural och tinnitus är faktiskt allergier!

Skulle gissa på det.

O då gäller det att rensa ur kroppen.

Vatten, citron, cayennepeppar, vitlök och träna så svetten forsar.

Ang högt blodtryck, hade ofta röda ögon innan pacemaker. Alltså under hela uppväxten. Men aldrig konstant tinnitus. Men visst, det kom då och då men oftast när jag hade lagt mig, försvann vid vila och hålla igen öronen. Trycka så det blir tryck i örat lite lagom. Inte för mycket då det kunde göra ont.

Lycka till hoppas det löser sig!

Svar på tråden Röda ögon - för mycket sömn?