• Millan88

V 13 kräks utan illamående

Hej! Det är så här att jag är inne i vecka 13 nu och i torsdags så började jag kräkas utan att vara illamående först. får inte behålla maten men kräks även innan mat. Barnmorskan säger inte så mycket om det mer än att alla mina värden är bra.. 
    Så nu tänkte jag kolla med er om ni kan ge tips på vad jag ska göra eller änka på så att jag slipper det här??

• Svar på tråden V 13 kräks utan illamående
  • pricken85

Jag hade precis som dig, detta gällde dock i princip bara på mornarna när jag var trött. Är det samma för dig eller är det när som helst på dygnet? Glad

• Millan88

Det är när som. Idag har jag kräkts 2 gånger. Båda gångerna va bara magsyra.

• Strawberry222
    Millan88 skrev 2017-06-04 08:28:14 följande:

Hej! Det är så här att jag är inne i vecka 13 nu och i torsdags så började jag kräkas utan att vara illamående först. får inte behålla maten men kräks även innan mat. Barnmorskan säger inte så mycket om det mer än att alla mina värden är bra.. 

Så nu tänkte jag kolla med er om ni kan ge tips på vad jag ska göra eller änka på så att jag slipper det här??

Usch det låter inge kul! Det kan inte vara så att du har kraftiga sura uppstötningar? Halsbränna är ju vanligt vid grav, och då kan man även få sura uppstötningar och det kan komma kräk/Magsaft som ofta förvärras av om man äter sånt som kan vara surt för magen, typ som yoghurt/citrusfrukt, starkt och fett.. Förvärras även av stress och om man ligger ner. Annars vet jag faktiskt inte vad det skulle kunna bero på.. Hoppas det går över för dig snart iaf och försök äta sånt som är snällt för magen så hoppas att du får behålla maten :)
  • Millan88

Nej det har jag inte. Jag vaknade på torsdagen och kände att jag behövde kräkas sen efter det så har jag kräkts antingen före eller efter mat. Men idag har jag druckit 2 varma koppen och fått behålla det. Men så fort sambon gör annan mat så kommer kräk reflexen.

• Strawberry222
    Millan88 skrev 2017-06-05 18:01:25 följande:

Nej det har jag inte. Jag vaknade på torsdagen och kände att jag behövde kräkas sen efter det så har jag kräkts antingen före eller efter mat. Men idag har jag druckit 2 varma koppen och fått behålla det. Men så fort sambon gör annan mat så kommer kräk reflexen.

Usch va jobbigt!!! Hoppas någon varit med om liknande och kan ge tips?? Håller tummarna att det går över snart!!
Svar på tråden V 13 kräks utan illamående