• MrFlex

Vad händer!

Anonym (klart) skrev 2017-06-05 17:34:20 följande:

Det är väl klart att "ni" tagit rätt beslut, vilken frisk människa vill springa omkring och smyga i buskarna bakom ryggen på sina respektive?

Vad är det du vill få ut av din tråd TS? Som jag tolkar det är väl det mesta klappat och klart? Du är villig att lämna din man för honom men han vill inte göra likadant. Finns väl ingen framtid där?

Din story verkar vara ganska standard. Kvinna som är missnöjd med sitt förhållande men saknar mod att avsluta "råkar" helt plötsligt träffa prins charming som agerar katalysator och får henne lämna sitt förhållande (eller i ditt fall halvlämna). När hon bestämt sig visar det sig att prins charming inte alls var lika sugen på at ha ett förhållande utan ville bara "flirta" lite, men hon är ju bara så sugen på han så hon fortsätter träffa han och hoppas på att han ska välja henne ändå, vem vet det kan ju bli som i trissreklamen, "plötsligt händer det".... det är ju en rätt så typisk.

Som jag ser det är det inte alls ett ömsesidigt beslut att sluta ses utan ett ensidigt beslut från hans sida, hade du fått som du ville så hade ni väl fortsatt träffas och gått hela vägen. Det verkar mer som att du har lite svårt för att acceptera att han inte ville lika mycket som du. Jag tycker det bättre valet vore om du släpper både din man och kollegan och är singel ett tag

Nja, jag tycker inte att hennes historia är standard. Det är betydligt vanligare att kvinnor lämnar relationer utan att det finns någon ny på gång än vad det är för män.

TS - Svårt att ge råd. Er relation känns ohållbar så en separation är nog lämplig. Du bör passa dig för den andra mannen för min magkänsla är att han inte kommer lämna. En sexuell relation med förälskelse är asjobbig och inget jag skulle utsätta mig för.
Svar på tråden Vad händer!