• Pluttgulle

Hur lång tid tar det att gå 300 meter

Hej

Jag undrar hur lång tid det tar att gå 300meter

Gång
  • Svar på tråden Hur lång tid tar det att gå 300 meter
  • Studentpappa

Öppna dörren och testa, det är bra att komma ut ibland..

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Minimalen

Det beror på hur fort du går. Uppförsbacke eller nerförsbacke? Alltså "hur långt är ett snöre"?

• sextiotalist

För mig tar det mellan 2 och 5 minuter beroende på vilket tempo jag går i. Mitt normala promenadtempo är 6 km / h (jag har kollat med endomondo flera gånger), men kan utan problem öka på betydligt mer om jag har bråttom.

• Monchichier

För en treåring, precis hela dagen om den får välja. För en med bra kondition, typ två minuter. 20 sekunder om du heter Usain Bolt.

• cosinus

ganska normal gångfart är 6 km/h. Det innebär att 1 km tar 10 min. 100 m en minut och därmed 300 m 3 min.

De som säger att det tar 2 min blir jag lite imponerade över. Det innebär att 100 m tar 40 sekunder och därmed 1000 m 400 sekunder = 6 min och 40 sekunder. Det är rätt få som inte behöver iaf småjogga för att upprätthålla den hastigheten men visst på så kort sträcka kan det kanske gå.

• sextiotalist
    cosinus skrev 2017-06-05 13:15:40 följande:

ganska normal gångfart är 6 km/h. Det innebär att 1 km tar 10 min. 100 m en minut och därmed 300 m 3 min.

De som säger att det tar 2 min blir jag lite imponerade över. Det innebär att 100 m tar 40 sekunder och därmed 1000 m 400 sekunder = 6 min och 40 sekunder. Det är rätt få som inte behöver iaf småjogga för att upprätthålla den hastigheten men visst på så kort sträcka kan det kanske gå.

Jag kan gå väldigt snabbt, har vid flera gånger kollat mot endomondo, då kan jag utan problem hålla en gångtakt på 9 km/h under minst 500 meter (även om det hade känts bekvämare att springa, absolut). När jag var yngre var jag ännu snabbare att gå.

Jo du har rätt, man joggar hellre när man ska upp i de hastigheterna.
    Precis som du, så har jag ett behagligt promenadtempo när det är c:a 6 km/h.
Svar på tråden Hur lång tid tar det att gå 300 meter