• smulpaj01

Styvdotter pratar illa om vår familj.

Anonym (Styvmamman) skrev 2017-06-07 13:56:46 följande:

Min del i det hela? Regler! Styvdotter tål inte regler. Men annars ska ni veta att alla våra närstående blev precis lika förvånade som vi, alla har sagt precis samma sak "va du som ställt upp och varit så snäll mot henne i allt hon gjort, både gott och ont, allt du ordnat och sett till, alla tjejkvällar". Jag har verkligen anpassat, gått på tå många gånger, men det funkade inte. Hon påstår att hon mår dåligt av mina regler. Märk det är faktiskt mina OCH PAPPAS regler. Men nej, mina.. Min släkt har också varit jättesnäll mot henne, hon har alltid fått julklappar, presenter, fått sova över hos mina föräldrar med min dotter, har fått uppmärksamhet från alla mina anhöriga. Men hon påstår att ingen av oss varit snälla. Mina föräldrar är faktiskt riktigt upprörda och sårade över det för de har investerat tid och kärlek i henne. Så de förstår inte alls. Men de är väl också häxor??

Ja du kära påve, jag älskar faktiskt henne, men fördet betyder det inte att man gillar alla beteenden! Rakt då inte. Gillar inte allt med mina barn heller, det är det som kallas uppfostran och vägledning. Men många kör ju med fria själar och fri uppfostran stuket.

Men dessa regler fanns väl inte innan du kom in i bilden? Därav är det i hennes ögon Dina regler.
Svar på tråden Styvdotter pratar illa om vår familj.