Myloveolivia skrev 2017-06-05 15:22:40 följande:
Vet inte varför det känns lite genant, det är så nära hemmet och det kommer kanske lännas som att man inte har något liv.
Jag bor i en medel stor by strax utanför staden, så man komner säkert stöta på en del barn och föräldrar i tex affären
Det hade varit underbart att jobba så nära hemmet.. Jag har en timmes bilväg till jobbet..
Men, jag har jobbat på förskola i min dåvarande "lilla ort" och Ja, vissa situationer som uppstod var inte alltid trevliga.. En pappa mötte mig tex i dörren till krogen och började tå mig på brösten.. Inte så kul oavsett vem det är men när man vet att man kommer träffa honom när han hämtar sin dotter i veckan... Jag fräste ifrån och han skämdes rejält sen.
Det ÄR faktiskt inte heller alltid roligt att det plötsligt ringer på dörren och ens gamla "barn" står utanför och vill "hänga lite".. Gullig tanke men jag vill inte vara fröken på min lediga tid. Eller alltid vara glad i trevlig när man handlar eller möter ngn förälder på stan.
Med det sagt - det finns nackdelar MEN närheten till arbetet var en klar fördel! Det ändra inträffar så sällan så den extra tiden med de egna barnen man får med minimum restid - och extra fritid hemma - väger helt klart upp nackdelarna :)