Bebisverkstad 2018
Hej. Vi försöker oss på att skaffa första barnet. Vi är båda 26 år. Har mens nu så när nästa äl kommer blir det vårt tredje försök.
Hej. Vi försöker oss på att skaffa första barnet. Vi är båda 26 år. Har mens nu så när nästa äl kommer blir det vårt tredje försök.
Vi försöker med vårt första, jag är 26 och min sambo är 30.
ÄL 29/5 och samlag både innan samma dag och efter (för att gardera ;) )
Tycker mig ana att jag känner av vissa tecken på graviditet så som allmän konstig känsla i kroppen, smått illamående, ej sugen på kaffe som jag alltid är annars, smärtar i både äggstock och livmoder då och då. Hoppas såå att det ska ha tagit sig...har köpt ett Clearblue Early och testa nu i veckan...mens förväntad på söndag 11/6
Hur tidigt tycker ni jag ska testa? :)
Tack för ditt råd, eftersom deras test är gjorda för att kunna testa tidigare än "vanliga tester" iom den lägre känsligheten så köpte jag detta igår. Precis som du säger så är man ju så nyfiken och fundera att testa nu i veckan och beroende på resultat kanske testa igen i helgen? Man blir ju nästan lite knäpp av detta men man vill ju så gärna :)
Ja du har så rätt! Är egentligen ingen idé att stressa med detta, är man gravid så får man ju reda på det till slut :) men spännande att läsa om andra och deras erfarenheter av detta :) jag kör på Natural Cycles och har därmed inte använt något hormonellt preventivmedel på ca 2,5 år och det har fungerat i preventivt syfte. Vi har börjat försöka precis nu och jag vet att vi kan bli gravida eftersom jag blev det för 3 år sedan, detta var ej planerat så vi valde att ta bort det pga omständigheter. Men nu längtar vi väldigt mycket och är såklart lite otåliga :)
Förresten FrökenJ90, har ni barn/vill ha? :)
Funkar nc även om man har annorlunda äl?? Haft tidig med dottern och enl rul blev sonen tillverkad under mensen (troligen direkt efter) så jag har nog tidig äl
Hej alla... Tänkte kolla om någon vet om detta är ett plus ????
Hur går de för alla?
Någon mer som vill haka på ^^
Åh blir så avis på er alla som redan börjat försöka!! Hihi :) Jag längtar så samtidigt som jag kan känna en skräckblandad förtjusning.
Här så har jag mensen just nu vilket är blä, då jag mått riktigt dåligt denna gången. Men jag och mannen har bestämt att efter nästa mens som blir i slutet av juli skall jag ringa för att ta ut min spiral i augusti. Då mensen varit så konstig de senaste så vill vi ta ut den så jag får kolla och bli hormonfri. Så blir kondom tilldess att vi skall börja försöka i december. Så blir inte att vi flyttar fram eller börjar försöka tidigare ändå.
Hur gamla är alla här inne och är det försök för första barnet,andra,tredje,fjärde osv? :)
[quote=77804246][quote-nick]Julibebisen12 skrev 2017-07-02 09:03:23 följande:[/quote-nick]Åhh vad tradigt!! Men det kan ta tid iböand <3 provat äl stickor??
Väldigt tråkigt. Vill bli gravid nu direkt. Nej inte stickor men tempar med Nc