Inlägg från: oONinniOo |Visa alla inlägg
  • oONinniOo

Bebisverkstad 2018

Här försöker vi med syskon 2018. Har en som snart fyller 4. Plockade ur spiralen redan i januari och vi har försökt sen dess, med mindre lyckade resultat hittills (1 "kemisk" och 2 tidiga missfall). Hoppas på att turen snart vänder. Verkar som om ÄL kommer tidigt efter även detta missfall.

• oONinniOo

Ser att några kör med NC. Provade det en månad, men var inte helt överens med det. Har använt Fertility Friend i flera år (både med sonen och nu) och tycker bättre om det.

Nu har ÄL precis varit, så ikväll tänkte jag börja smörja med ProgesterAll.

• oONinniOo
    Julibebisen12 skrev 2017-06-07 07:57:15 följande:

Vad är progesterall?

Får nog prova nc framöver ^^

Jag ska snart ha mens. Nästa veckan.. typ ons men har känningar redan nu :( runt 27 är min ägglossning men ska nog kolla med test sen ^^

ProgesterAll är en progesteronkräm. Jag har haft 2 tidiga missfall på raken, som sker på samma dag (syns tydligt att tempen går ner också). Misstänker att lågt progesteron kan vara orsaken. Därför kommer jag prova att smörja och se ifall det kan hjälpa till vid nästa plus. Om inte så kanske den kan få tillbaka min lutealfas till min normala.
  • oONinniOo

Jag som skrev tidigare att jag inte har några direkta symptom får visst ändra mig. Låg i sängen för att prata lite med maken medan han vaknade och då lutade sig ena hunden mot mig vid magen. Hoppade nästan till för att det var så ömt just där och det molade till en del. Är på ÄL+7 idag än så länge, så än får jag fortsätta vänta och se.. Lägger in min kurva om någon är nyfiken.

• oONinniOo
    Mchabom skrev 2017-06-22 21:41:37 följande:

Hej alla... Tänkte kolla om någon vet om detta är ett plus ????

Utan tveka ett plus, grattis!
  • oONinniOo

Den här månaden verkar min kropp ha haft lite svårigheter med att ägglossa. Tempen indikerade att den skett på dag 10 Först, men det var jag själv tveksam till. Sen kom ÄL-värk på dag 13, men sen igen på dag 16 och då även en tempdipp. Så troligen är jag på ÄL+14 idag. Fortfarande ingen mens, vilket är bra. Och om ÄL skedde senare så förklarar det att tidigare tester varit så gott som negativa/supersvaga. Tog ett i förrgår som det syntes svagt inom inom tiden. Väntar hem fler tester troligen på måndag. Har molvärk och nu har brösten börjat ömma/svälla. Så vi får se. Men men sonen fick jag ett starkt plus på en gång, så för mig har svaga test än så länge inneburit tidiga missfall..

Här är testet från i förrgår

Jämfört med det dagen innan

• oONinniOo

Mensen kom några dagar sent.. Är på dag 5 nu och kommer börja ÄL-testa nästa vecka.

Försöker med syskon sen januari -17
  • oONinniOo
    Horisonten skrev 2017-06-30 20:54:33 följande:

Åh blir så avis på er alla som redan börjat försöka!! Hihi :) Jag längtar så samtidigt som jag kan känna en skräckblandad förtjusning.

Här så har jag mensen just nu vilket är blä, då jag mått riktigt dåligt denna gången. Men jag och mannen har bestämt att efter nästa mens som blir i slutet av juli skall jag ringa för att ta ut min spiral i augusti. Då mensen varit så konstig de senaste så vill vi ta ut den så jag får kolla och bli hormonfri. Så blir kondom tilldess att vi skall börja försöka i december. Så blir inte att vi flyttar fram eller börjar försöka tidigare ändå.

Hur gamla är alla här inne och är det försök för första barnet,andra,tredje,fjärde osv? :)

Jag är 29 år och vi försöker med andra barnet. Har en son som fyller 4 i höst. Plockade ur min hormonspiral i januari.
  • oONinniOo

ÄL+3/4 och brösten ömmar mer och mer. Har aldrig ömma bröst såhär tidigt. Men verkar ha blivit en rejäl ägglossning också, så kan ju vara därför. Tempen fortsätter gå uppåt, så får se hur denna kurvan kommer se ut sen.

• oONinniOo

Mycket hormoner just nu verkar det som. Brösten ömmar fortfarande och jag har väldigt dåligt tålamod, antingen känns det som om jag vill fräsa ifrån eller börja grina. Inte normalt för mig. Tungan ute Idag känner jag av en lätt olustkänsla i kroppen, typ lätt illamående. Men det kan säkert ha andra orsaker. Känns lite väl tidigt att känna såhär inte ens en vecka efter ÄL..

• oONinniOo
    Horisonten skrev 2017-07-13 16:02:17 följande:
    Åh vad spännande och se vad som kommer ske längre fram :) Och vad ett ev test visar :) När har du tänkte börja och testa? Med min dotter mådde jag dåligt innan bim,så visste bara vet inte hur men bara visste att jag var gravid redan innan jag tagit testet och såg att det var positivt :)
    Du får hålla oss uppdaterade nu, detta är ju jättespännande :)
    Planen är att testa nästa fredag på ÄL+14, men känner jag mig själv rätt lär det bli tidigare än så.. Cool Med sonen plussade jag på ÄL+11. Då kände jag mig enbart febrig. Resten av symptomen kom smygande sen.
  • oONinniOo
    Horisonten skrev 2017-07-13 17:01:41 följande:
    åh vad spännande. haha ne var ju det där och vänta tror inte de är många som kan eller duktiga och kan vänta. Jag kan det då inte. haha. .p Tycker det är tillräckligt svårt och hålla sig från att testa typ 3-4 dagar innan bim. Så spännande och se hur du mår i veckan som kommer nu då och vad testen visar. :)

Men en fråga har du använt äl tester eller känner du tydligt av äl? Eller hur kan du garanterat vet när du hade äl? Förstår du hur jag menar?
    För jag känner tydligt av min äl med värk och flyttningarna men vet inte om man skall räkna själva ägglossning den dagen eller någon dag senare?
    För jag har alltid haft en regelbunden cykel på 26-29 dagar. Oftast 28 så då alltid räknat med äl på dag 12 eller 14 men inget jag vet säkert utan alltid gått bim. Inte förtjust i äl tester och inget min man är förtjust i att jag använder då han verkligen verkligen tycker att det blir "verkstad" då så att säga. Så vi har alltid innan kört med att ha sex varannan till var 3 dag från att senaste mensen är över tills det är dags för nästa. Men funderar ändå kring detta hur man skall räkna och när man då skall testa för att inte testa för tidigt och bli ledsen och besviken. Hoppas du förstår hur jag tänker och menar. Det har ju gått bra innan med vårt sätt men man undrar ju hur det kommer bli/vara sen när spiralen tagits ut efter 15 månader med den.Mycket tankar och funderingar.
    Jag brukar känna av den ganska tydligt, både med molvärk och även flytningarna. ÄL-test provar jag ibland, mest för att dubbelkolla hur det känns i kroppen när de blir positiva. Sen har jag tempat i flera månader, vilket jag gjorde även med sonen. Tempen är en bra indikation på när ÄL varit, för när ägget släppt så stiger tempen och håller sig hög tills mensen kommer.

Kan visa ex hur kurvan såg ut när jag blev gravid med sonen.

I normala fall kan min kurva se ut såhär, lite mer hoppig (här blev det dock en kemisk graviditet, därav längre "lutealfas").

Såhär ser kurvan ut hittills. Därav att jag hoppas lite mer denna månad.

• oONinniOo
    Horisonten skrev 2017-07-13 17:14:09 följande:
    Åh jag företår. Aldrig provat och tempa. Kanske man skulle göra för att jämföra med de man känner och se om det blir någon skillnad. Låter spännande och roligt. :)
    Men hur går man tillväga? Får vilken dag skall man börja tempa? Någon speciell tidpunkt och vart skriver man upp allt/in allt för att få en sådan kurva? Funkar det även om man är lågtempad? Förlåt för så många frågor men blev lite nyfiken nu. Hihi :) kanske lära mig något nytt och testa sen,dock är det ju långt kvar... lite sugen på att tjuvstarta. Hihi men lär nog inte ske/bli så tyvärr... :(
    Först är det en fördel om man har en termometer som har 2 decimaler. Jag har den från Babyplan, som Billiga-tester säljer, som jag är väldigt nöjd med (haft den i ett par år). För att få så tillförlitligt svar som möjligt ska man tempa vid samma tidpunkt varje morgon och innan man ens kliver ur sängen. Tror det får diffa +/- 30 minuter från den tiden man valt, om man för in det på den sidan som jag gör. Den sidan heter för övrigt Fertilityfriend.com (finns som app också). Där kan man även lägga in hur flytningarna ser ut, hur tappen känns (om man nu känner på den), ÄL-test/monitor, symptom etc etc.

Om man är lågtempad eller ej spelar ingen roll. Glad

När man ska börja och lite sånt går att läsa här: www.fertilityfriend.com/Faqs/
Svar på tråden Bebisverkstad 2018