Julibebisen12 skrev 2017-07-02 09:03:23 följande
Vi är inne på första försöket. Hade ej äl för 2 dar sen så får vänta nån dag och sen testa. Haf tidig äl tidigare
Detta är mitt tredje och killens andra. Har en tös på 5 och en pojk på 1.5Har tösen börjat bråka ännu ? Om inte kan du se fram emot ett helvete haha det är verkligen som en minitonåring ibland haha
Min pojk är 18 månader ^^
Så spännande och roligt. Jag känner någon form ut skräckblandad förtjusning till att börja försöka. Jag vill ingenting hellre än och försöka.Samtidigt känns det läskigt och just detta allt känns så bra med mina 2 små och ibland gör de mig gråhårig hihi. Men en till hade gjort familjen fullständigt perfekt :) Är väl bara läskigt för att de är något som man inte kan föreställa sig eller veta exakt till 100% hur det kommer och bli.
Nja lite har hon bråkat och trotsat men inte så farligt ändå tycker jag- Visst lyssnar hon inte alltid och skriker och gapar men ändå inte så illa som jag föreställde mig utan faktiskt blivit bättre och bättre så inte så ofta. Mer att de blir syskonbråk än del men inte farligt heller. De har en stark kärlek till varandra och leker gärna med varandra och tycker om varandra. Men självklart så blir det ibland,bråk gap och skrik också när de vill ha samma leksak eller så :) Men det går bra. Men jag försöker att hålla mig så lugn det bara går och prata med min dotter istället när det blir knas och det har gjort riktigt stor skillnad. Hon lyssnar bättre och förstår och får förklara vad hon menar och varför hon blev arg eller ledsen och då går de ofta snabbt över. Men det är verkligen inte lätt att hålla sig lugn alltid eller ha tålamod så visst misslyckas man,men man är ju inte mer än förälder :)
Haha ja ibland kan man ju undra om man har en lite tonåring när de utrycker saker ibland,just attityden. hihi så sant. Vi har ju barn i nästan samma ålder :)
Åh vad jag också längtar och vill börja försöka nu men men. Många månader kvar här...Känns långt bort när sommaren börjat och man längtar till kalla vintern...Snacka om kontraster. haha känns så långt bort när man tänker så :p