Inlägg från: mycat81 |Visa alla inlägg
  • mycat81

Bebisverkstad 2018

Hej!
    Hakar på här jag också!

Vi har också börjat smida planer för att bli gravida (eller just nu är det mest jag som smider haha)

Jag har en pojke född 08 och min sambo har två deltidsbarn födda 04 och 07. Så det blir en liten sladdis  

Jag ska ta ut spiralen efter sommaren/till hösten är det tänkt. Så får vi se om och när det händer 

• mycat81
    Julibebisen12 skrev 2017-07-15 10:05:56 följande:

Hej

Jag har plussar nu!! Det är helt sjukt! Är det verkligen sant liksom (ja 2 klara tesr på kvällsurin)

Panik glädje lycka.... massa känslor

Ska ringa mvc på måndag och be om remiss till aurora kliniken. Det är nervöst. Vill inte ha vagnial igen och är inte redo för en sån förlossning.

Ååååå! Stort grattis till dig, så himla roligt!

Förstår att det är spännande och skrämmande på samma gång, men du ska se att det ordnar sig till det bästa <3

• mycat81
    Horisonten skrev 2017-07-15 17:16:46 följande:

Igår så bestämde även jag och mannen att vi kommer och tjuvstarta lite och börja försöka i november istället!! FörvånadSoligHjärtaKänns så roligt men läskigt också. De är snart. Känner mig mest orolig och nervös för vad jobbet skall säga. Jag är ju mammaledig just nu och jobbar lite extra då och då. Men skall komma tillbaka helt i oktober. Så undrar hur glada de blir om jag kommer och säger några månader senare att jag är gravid och behöver vara sjukskriven mm,ifall jag utgår ifrån mina 2 tidigare graviditer,så är tyvärr risken att jag kommer behöva sjukskrivning ganska stor. Men de får säga vad de vill egentligen. Annars kommer jag ångra mig,de kan ju inte sparka mig pga de känner jag gör det de så får jag ta det då. Barn kan man inte alltid får men jobba kan man typ hela livet så. Glad Men de har ju inte med mitt familje liv planering och göra eller ens behöver veta att de är planerat. Men ja nervöst känns det ändå. Hur hade ni tänkt? Gör jag rätt eller tänker jag helt galet och är helt knasig? Tungan uteSolig

Hoppas att ni alla får en riktgt trevlig helg Solig

Oh, vad roligt!
    Förstår att det känns både spännande och skrämmande för dig också. Jag hade en liknande oro förra året då jag blev gravid. Då skulle jag börja en ny tjänst 2 veckor efter att jag plussat. Ett jobb som jag var lite handplockad av chefen till, jag hade grym ångest och kände mig som världens största svikare som skulle behöva lämna efter bara ett halvår... Samtidigt vet jag ju att en arbetsgivare aldrig kan neka en att bli gravid, du kan aldrig få sparken pga en graviditet! Men jag förstår din känsla!  Jag tycker att du gör rätt
Svar på tråden Bebisverkstad 2018