vilka psalmer/sånger på ert barns dop
Hej!
Jag undrar vilka psalmer samt sånger ni hade vid ert barns dop?
//Kram Anna
Hej!
Jag undrar vilka psalmer samt sånger ni hade vid ert barns dop?
//Kram Anna
vid alla dop jag har varit på har dom sjungit Du vet väl om att du är värdefull.
En underbar vacker text.
Vi döpte vår lilla Agnes i Lördags hade då psalm 248 & 606 de är lätta och barn vänliga... Alla tyckte om de så det var väldigt lyckat.
Vi hade dop i Maj så vi hade en sommarpsalm "en vänlig grönskas djuva kraft" tror jag att den heter och sedan hade vi en doppsalm "Gud har en stor famn" eller nåt sånt, kolla lite i psalmboken under rubriken dop om det är någon som du tycker om.
Vi hade samma präst vid Linns dop som när vi gifte oss ett år tidigare och han föreslog att vi skulle ha samma psalmer som på vårat bröllop dvs. Guds kärlek är som stranden, härlig är jorden och dessutom la vi till Tryggare kan ingen vara
Bläddra lite i en psalmbok och välj ngn där ni tycker om texten
Vi sjöng Tryggare kan ingen vara och Blott en dag ett ögonblick i sänder samt psalm 384.
Dessutom sjöng barnens kusiner Älska mig (som passar utmärkt som bedjan från ett litet barn) och en annan dopsång som heter Välkommen.
Det blev jättevackert! Som sagt: blädddra i psalmboken och titta efter en text som du känner för!
Jag var nyligen på ett dop där en kvinna sjöng "handens fem fingrar" av peter leMarc, den var jättefin! Ingen psalm direkt men om man vill ha något annat så rekomenderar jag verkligen den.
Vi ska ha "Var gång ett barn föds till världen"...enpsalm som inte finns i psalmboken.
Den är den finaste sången jag har hört.
Sen ska vi ha "Välkommen till livet"...
Vi hade "Tryggare kan ingen vara" och Elton johns "Your Song".