• Rednit

    Dejta flera samtidigt

    Om man är på en dejtingsida (eller app) blir det automatiskt att man skriver till flera samtidigt (iallafall jag). Därför är min fråga om jag är otrogen när jag träffar 1-2 killar i veckan för att kolla vilka de är? En kille har jag träffat 2 gånger men det blir nog inte fler ggr - skulle det bli fler, efter hur många dejter bör man säga till att man kanske träffar andra? Eftersom jag är trögstartad vill jag lära känna personen först och därför känns det inte konstigt att träffa flera samtidigt eftersom jag känner det som att jag bara lär känna dem för att eventuellt bestämma mig för någon jag är intresserad av (alltså inte ONS). 

    Utgå gärna från att sex inte är på tal förrän monogami efter kanske 5-10e dejten.

  • Svar på tråden Dejta flera samtidigt
  • CrazyIvan

    Nej, du är inte otrogen på något sätt. Du knyter kontakter som du ju inte kan ha någon aning om var de hamnar i slutändan.

    Jag är singel och dejtar flera samtidigt. Jag är öppen med det och det är ingen som klagar. Troligen dejtar de själva flera olika män?! Vad som helst är väl okej så länge det accepteras av alla parter?!

  • Anonym (nja)

    Det där tyckte jag var svårt när jag nätdejtade. Klart man fattar att folk skriver med flera men när man väljer att gå på dejt med någon, skulle i af inte jag dejta flera tex samma vecka utan gå på en dejt och ta beslut om jag ville mer eller inte med just den dejten. 
    Har själv råkat ut för killar som dejtade flera och som inte talade om det för mig förrän efter vi hade varit på dejt. Det kändes inte så kul för mig. Speciellt en som jag gärna ville träffa igen. När jag sa det blev han först generad, sen sa han att två dagar innan min dejt hade han varit på en dejt och ville träffa henne igen. Men då tyckte han inte han kunde avboka vår dejt på så kort varsel utan tänkte han ville träffa mig med. Kul! or not. 

    Är man däremot öppen med det och båda gör likadant är det väl inga problem 

  • Anonym (.)

    Är väl okej så länge man säger till personen/personerna man ska på dejt med att man dejtar fler OCH att man inte själv skulle ha något emot att den/de man dejtar också träffar andra. Dock känns det väldigt oseriöst och ytligt att hålla på sådär, allt var så mycket mer genuint innan alla dessa dejtingsidor fanns..

  • Anonym (Gift man)

    Min fru dejtade flera samtidigt i flera månader. Hon hade också ett sexuellt förhållande med flera av dom samtidigt men var alltid öppen om det.

    När vi träffades slutade hon dejta andra efter vår andra dejt. Hon tycker att hon aldrig har varit otrogen för hon var alltid öppen om att hon inte dejtade "exlusivt" med någon.

    Jag har haft mycket tankar om det här för jag tycker det är otrohet men jag kanske har fel. Funkade inte precis så när jag var ung långt innan nät dejtingen...

  • Anonym (Mannen)

    Självklart både dejtas det och knullas med flera. Två dejter med sex samma kväll var dock nästan i jobbigaste laget för en 50-åring. Varför förspilla tid med att endast dejta en åt gången så länge man inte har något seriöst med någon?

  • neutron
    Anonym (Gift man) skrev 2017-06-07 20:15:12 följande:

    Min fru dejtade flera samtidigt i flera månader. Hon hade också ett sexuellt förhållande med flera av dom samtidigt men var alltid öppen om det.

    När vi träffades slutade hon dejta andra efter vår andra dejt. Hon tycker att hon aldrig har varit otrogen för hon var alltid öppen om att hon inte dejtade "exlusivt" med någon.

    Jag har haft mycket tankar om det här för jag tycker det är otrohet men jag kanske har fel. Funkade inte precis så när jag var ung långt innan nät dejtingen...


    Jag förstår att du inte uppskattar det som hänt, men otrogen var hon inte. För att vara otrogen måste man vara i ett förhållande, och det var ju inte hon.
  • CrazyIvan
    Rednit skrev 2017-06-07 16:01:43 följande:

    Om man är på en dejtingsida (eller app) blir det automatiskt att man skriver till flera samtidigt (iallafall jag). Därför är min fråga om jag är otrogen när jag träffar 1-2 killar i veckan för att kolla vilka de är? En kille har jag träffat 2 gånger men det blir nog inte fler ggr - skulle det bli fler, efter hur många dejter bör man säga till att man kanske träffar andra? Eftersom jag är trögstartad vill jag lära känna personen först och därför känns det inte konstigt att träffa flera samtidigt eftersom jag känner det som att jag bara lär känna dem för att eventuellt bestämma mig för någon jag är intresserad av (alltså inte ONS). 

    Utgå gärna från att sex inte är på tal förrän monogami efter kanske 5-10e dejten.


    Sex först efter 5-10 dejten?
    Jag hade tröttnat lååångt innan dess... och kanske många andra också?
  • Anonym (samba)

    jag gjorde det en period och har bestämt att inte göra om det. Jag blev väldigt splittrad.Träffa flera utan ex i så fall- Dejta flera samtidigt in i en relation är otänkbart , när man väl träffar en regelbundet  Mådde dåligt av detta  och säger numera nej

  • Anonym (Jo)

    Har aldrig dejtat flera samtidigt. Tycker inte att det är juste mot de andra och det hela kan sluta illa.

Svar på tråden Dejta flera samtidigt