Inlägg från: Anonym (nja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nja)

Dejta flera samtidigt

Det där tyckte jag var svårt när jag nätdejtade. Klart man fattar att folk skriver med flera men när man väljer att gå på dejt med någon, skulle i af inte jag dejta flera tex samma vecka utan gå på en dejt och ta beslut om jag ville mer eller inte med just den dejten. 
    Har själv råkat ut för killar som dejtade flera och som inte talade om det för mig förrän efter vi hade varit på dejt. Det kändes inte så kul för mig. Speciellt en som jag gärna ville träffa igen. När jag sa det blev han först generad, sen sa han att två dagar innan min dejt hade han varit på en dejt och ville träffa henne igen. Men då tyckte han inte han kunde avboka vår dejt på så kort varsel utan tänkte han ville träffa mig med. Kul! or not. 

Är man däremot öppen med det och båda gör likadant är det väl inga problem 

• Anonym (nja)
    CrazyIvan skrev 2017-06-08 00:13:31 följande:
    Sex först efter 5-10 dejten?
    Jag hade tröttnat lååångt innan dess... och kanske många andra också?
    Men då hade ju du inte varit rätt person för en sån som TS, man ska inte känna sig pressad att ha sex bara för att dejten då kanske har sex med någon annan istället. 
  • Anonym (nja)
    Anonym (Nutid) skrev 2017-06-25 18:30:00 följande:

Nuförtiden så kallade dejting är lika med sexträff.

inte alls. Kanske för vissa men inte för mig. 
  • Anonym (nja)
    Anonym (samba) skrev 2017-06-25 07:41:22 följande:

jag gjorde det en period och har bestämt att inte göra om det. Jag blev väldigt splittrad.Träffa flera utan ex i så fall- Dejta flera samtidigt in i en relation är otänkbart , när man väl träffar en regelbundet  Mådde dåligt av detta  och säger numera nej

Precis. Det är det jag tänkte när jag dejtade också. Att inte ha fler än högst en dejt samma vecka så man hinner smälta vem man hade träffat och om man vill ses igen eller inte. När jag hade träffat någon och kände att det kunde vara kul med en dejt till, bokade jag inte in något med någon annan tills dejt 2 hade varit. Blev det sen inget mer efter det, ja då kunde man träffa någon annan.
  • Anonym (nja)
    Anonym (Mannen) skrev 2017-06-07 21:12:58 följande:

Självklart både dejtas det och knullas med flera. Två dejter med sex samma kväll var dock nästan i jobbigaste laget för en 50-åring. Varför förspilla tid med att endast dejta en åt gången så länge man inte har något seriöst med någon?

Kanske är just där skillnaden ligger för vissa? Jag som sökte seriöst var inte intresserad av några själlösa knull på vägen när jag dejtade. Men tänker man som du kanske man ser det som tillfälligheter och kör på? Jag tror däremot det är svårare då att faktiskt fastna för någon som det kan bli seriöst med, om man inte tillåter sig själv att fokusera på en i taget utan tror att man måste ta chansen så fort det vaknas sex.
Svar på tråden Dejta flera samtidigt