gratis bröstförminskning. godkänd/nekad?
Heeej alla fina!
Jag är supernervös för nu efter 3 år av smärta och mått dåligt psykiskt så har jag bokat tid för att kolla om jag skulle kunna få en bröstförminskning av landstinget.
Jag hade alltså C-kupa för fyra år sedan. Sen när jag blev gravid blev mina tuttar så sjuukt stora. De gick ända upp till G/H-kupa och även efter graviditeten.
Tänkte att jag väntar ett år och ser för de blir förmodligen mindre. Ja det blev dom. Nu har jag istället F/G-kupa.
Och tuttarna har blivit jättehängiga. Kan inte ha någon vanlig BH på mig för att dom är så tunga så går inte att spänna åt banden för de bara åker ner igen eller hur man säger. så banden åker ner på armarna hela tiden. Hittar jag väl en vanlig BH som jag lyckas spännas åt ja då får jag feta märken på axlarna efter banden.
Tuttarna är som en vattensäng. Kan inte vara ute och gå utan att de flyger ur. Och eftersom de e så sladdriga så gör det ont om jag bara är ute och går normalt för de åker upp och ner så mycket.
Har svårt att sova på nätterna för ligger jag på rygg ja då är tuttarna i armhålan och då spänns huden så in i bomben där fram vid bröstet. Ligger jag på magen så trycks tuttarna in och gör det oskönt.
Kan inte ha några av mina fina gamla klänningar eller fina linnen.
Måste ha skitdyra sportbhar som är sjukt fula och som jag inte ens har råd med.
Man vill ju kunna ha vanlig Bh, vanlig bikini och kunna ha fina klänningar och sånt utan att en stor klumpig sportBH är ivägen.
Plus mitt ryggont och att min böjning har blivit åt skogen. Ser ut som en gam och nacken gör ont med. Har haft så i tre år.
MEN.
Det jag är rädd för är att läkaren inte ska ta mig på allvar. Att hen tror jag "skyller" på tuttarna för att jag har ont i ryggen och att hen typ rekommenderar yoga eller nåt för ryggen och skickar hem mig.
Mår psykiskt dåligt av mina tuttar. Kan inte göra någonting. Gör jag minsta lilla så flyger dom och guppar och åker ut ur bhn osv osv. Skäms över dom som in i bomben. visar mig aldrig utan BH. Kan inte ha nåt fint på mig för måste som sagt ha ful sportBH för typ 800 spänn för det är så jäkla dyrt att ha stora tuttar. och jag bad inte om stora tuttar. Kan inte hjälpa att jag fått det.
Ni som sökt för bröstförminskning, fick ni det? fick ni det inte? Vad hade ni för storlek osv osv?
Jag är livrädd att dom ska säga nej och att de inte tar mig på allvar.
Sry för långt inlägg.
hoppas ni orkat läsa.