• milania

gratis bröstförminskning. godkänd/nekad?

Heeej alla fina!

Jag är supernervös för nu efter 3 år av smärta och mått dåligt psykiskt så har jag bokat tid för att kolla om jag skulle kunna få en bröstförminskning av landstinget.

Jag hade alltså C-kupa för fyra år sedan. Sen när jag blev gravid blev mina tuttar så sjuukt stora. De gick ända upp till G/H-kupa och även efter graviditeten.
    Tänkte att jag väntar ett år och ser för de blir förmodligen mindre. Ja det blev dom. Nu har jag istället F/G-kupa.

Och tuttarna har blivit jättehängiga. Kan inte ha någon vanlig BH på mig för att dom är så tunga så går inte att spänna åt banden för de bara åker ner igen eller hur man säger. så banden åker ner på armarna hela tiden. Hittar jag väl en vanlig BH som jag lyckas spännas åt ja då får jag feta märken på axlarna efter banden.

Tuttarna är som en vattensäng. Kan inte vara ute och gå utan att de flyger ur. Och eftersom de e så sladdriga så gör det ont om jag bara är ute och går normalt för de åker upp och ner så mycket. 

Har svårt att sova på nätterna för ligger jag på rygg ja då är tuttarna i armhålan och då spänns huden så in i bomben där fram vid bröstet. Ligger jag på magen så trycks tuttarna in och gör det oskönt.

Kan inte ha några av mina fina gamla klänningar eller fina linnen. 
    Måste ha skitdyra sportbhar som är sjukt fula och som jag inte ens har råd med. 
    Man vill ju kunna ha vanlig Bh, vanlig bikini och kunna ha fina klänningar och sånt utan att en stor klumpig sportBH är ivägen.

Plus mitt ryggont och att min böjning har blivit åt skogen. Ser ut som en gam och nacken gör ont med. Har haft så i tre år.

MEN. 
    Det jag är rädd för är att läkaren inte ska ta mig på allvar. Att hen tror jag "skyller" på tuttarna för att jag har ont i ryggen och att hen typ rekommenderar yoga eller nåt för ryggen och skickar hem mig. 

Mår psykiskt dåligt av mina tuttar. Kan inte göra någonting. Gör jag minsta lilla så flyger dom och guppar och åker ut ur bhn osv osv. Skäms över dom som in i bomben. visar mig aldrig utan BH. Kan inte ha nåt fint på mig för måste som sagt ha ful sportBH för typ 800 spänn för det är så jäkla dyrt att ha stora tuttar. och jag bad inte om stora tuttar. Kan inte hjälpa att jag fått det. 

Ni som sökt för bröstförminskning, fick ni det? fick ni det inte? Vad hade ni för storlek osv osv?

Jag är livrädd att dom ska säga nej och att de inte tar mig på allvar. 
    Sry för långt inlägg.
    hoppas ni orkat läsa. 

• Svar på tråden gratis bröstförminskning. godkänd/nekad?
  • Anonym (Nej)

Hoppas du får nej. Folk mår dåligt att små bröst också men betalar ur egen ficka.

Varför ska skattebetalarna betala för dina bröst? Jobba och spara. Du har haft 4 år på dig.

• Fennyxx

Det finns ett bmi-krav, om du är överviktig måste du gå ner i vikt först. Säkert en del väntetid om du får landstinget att betala, cancerpatienterna och barnden med missbildningar går nog före. Enklast och smidigast måste vara att fixa till det privat.

• milania
    Anonym (Nej) skrev 2017-06-07 20:02:48 följande:

Hoppas du får nej. Folk mår dåligt att små bröst också men betalar ur egen ficka.

Varför ska skattebetalarna betala för dina bröst? Jobba och spara. Du har haft 4 år på dig.

otrevlig kommentar :) jag har gått på soc pga olika anledningar och sen vart sjukskriven pga depression osv så hur hade du tänkt att jag skulle kunnat spara? tänk innan du skriver. jag blir lite arg på sådana som dig. Alla kan inte jobba eller har inte fancy jobb så man kan spara och betala 60 000 för en operation. Då är det ju perfekt att om man har problem FYSISKT och psykiskt att kunna få det.

MVH 

• Cecese

Jag har alltid haft stora bröst, när de var som störst var de enorma. Visst hade jag ont i rygg och nacke men i övrigt känner jag inte igen de problem du har. Det låter som att du har helt fel storlek på bh om brösten ramlar ur när du rör dej. Jag hade ca 115 J eller nåt sånt som störst (helt naturligt) och nog hölls de i bh vad jag än gjorde. 
    Nu har jag alldeles lagom med mina 75 F och vill absolut inte ha mindre bröst. Fastare skulle dom gärna få vara men med rätt bh märks det inte att de är jäkligt hängiga. 

• Anonym (Gjort en)

Här kommer ett seriöst svar till skillnad från flera av er andra. Jag har nyss gjort en... Du måste kvala in storleksmässigt (800 ml per bröst) Det verkar vara det viktigaste plus att man ska ha besvär och inte vara överviktig. Jag hade inga jättebesvär men det räckte för min del att beklaga mig lite. Jag hade 70H och vet inte riktigt än vad jag hamnar. Köpte nyss en sportbh i storlek 75F så jag tror inte jag får SÅ stor skillnad men du kan säkert få större skillnad. Jag kan exvis använda samma sportbh som tidigare men brösten är inte längre så ihopknosade som tidigare. Däremot fick jag ett bra lyft så jag får lättare med kläder.

Ett tips är också att köpa sportbhar på nätet. Jag använder shock absorber för löpträning och betalar ca halva priset mot i butik. Har typ 7 st. Några stenhårda för löpning och några snällare för typ promenader.

Lycka till. Se till att du klarar kraven så går det säkert bra.

• Cornellia

Låter verkligen som att du behöver skaffa en bra bh istället för att lägga dig under kniven.

Jag har haft allt mellan E-kupa till K-kupa. Och givetvis känner jag igen problemen, när jag använder dåliga bhar! 

Nu har jag superhängiga bröst i storlek G. Helt klart lite meckigt att hitta en bh som passar, men givetvis går det, vänd dig till en riktig bh-butik, strunta i kappahl, lindex, cubus, twilfit och sådana. 

• Sommar16

Jag har 75H. Köper på Details på Södermalm i Stockholm. Väldigt bra service och kunnig personal. Jag har inte haft ont i rygg och axlar sedan jag började köpa bh:ar i en riktig underklädesbutik. Det är viktigt att ha rätt storlek. Jag använde för liten storlek tidigare. Sedan har mina bröst växt efter mina tre graviditeter också.

Svar på tråden gratis bröstförminskning. godkänd/nekad?