Inlägg från: Solk4att |Visa alla inlägg
  • Solk4att

Min dotter plågar djur! HJÄLP!

Din dotter gör illa djur för att hon mår väldigt, väldigt dåligt själv. Hon behöver ärlig, genuin kontakt med sin mamma och pappa. Gå i terapi tillsammans med henne. Skicka inte iväg henne till någon att prata med själv enbart. Det kan vara mönster i allas liv som behöver brytas upp. Och en sak ska man vara väl medveten om och det är att det finns nog en extrem skam som man enbart ska försöka ha förståelse för. Är ingen expert men är 31 och gick i kognitiv beteenden terapi i många år som ung och det hjälpte mig mycket. Jag har aldrig gjort illa någon eller något men jag vet att som tonåring var jag rädd för att göra det för att försöka dämpa smärtan i mig. Konstigt jag vet, men hjärnan försöker fly på många sätt. Hon vantrivs i sig själv nått extremt. Önskar er all lycka.

• Solk4att

Håller med senaste kommentaren om att det är många trångsynta, elaka svar du fått här. Att hon tycker om att vara i skogen är helt fantastiskt. Hon har antagligen mer sunt förnuft är de flesta i hennes ålder. Att hon inte kan simma,so what?! Det kommer hon säkerligen lära sig nån gång i sitt liv. Fråga henne om hon kanske vill lära sig meditera? Kurs i vipassana-meditation är kostnadsfritt och finns i Ödeshög.

Men som förälder behöver du lägga ner hela ditt hjärta och själ i det. Följa med på hennes resa.

Hur har allt gått?

Svar på tråden Min dotter plågar djur! HJÄLP!