• Äldre 8 Jun 09:27
    11430 visningar
    12 svar
    12
    11430

    Bruna flytningar i v.5, snälla hjälp!!!

    Hej, 

    Har sedan 2 dagar tillbaka haft ont i korsryggen och det har strålat smärta ner vid ljumsken/låret. Känns mer när jag varit aktiv. Låter som foglossning. 

    Första dagen med smärtan blev jag superorolig då jag haft missfall för va ett halvår sen och då hade jag också ont i korsryggen, dock först efter blödning så kom smärtan. Nu efter två dagar med smärtan började jag känna mig "lugn" men idag på toa så var det bruna flytningar på pappret, misstänker missfall igen!! Någon med erfarenhet? 

    Vill verkligen inte få missfall igen, men känner mig så otroligt orolig nu. Svårt att koncentrera mig på annat och vill bara springa på toa och kolla trosan hela tiden :( 

  • Svar på tråden Bruna flytningar i v.5, snälla hjälp!!!
  • Äldre 8 Jun 10:24
    #1

    Tycker att du ska ringa barnmorskan. O sen så är det vanligt att man kan få en liten blöddning utan att det är någon fara. Har haft de själv tidigt i graviditeten.

  • Anonym (?)
    Äldre 8 Jun 11:08
    #2
    Godisärsågott skrev 2017-06-08 10:24:21 följande:

    Tycker att du ska ringa barnmorskan. O sen så är det vanligt att man kan få en liten blöddning utan att det är någon fara. Har haft de själv tidigt i graviditeten.


    Men vad ska barnmorskan göra?Hon kan boka tid för UL, men inte så tidigt som v 5. Sannolikt ge rådet att avvakta. 

    Jag har haft blödningar i båda mina graviditeter, ända till v 17. Allt behöver inte bli MF. 
  • Äldre 8 Jun 11:15
    #3

    Jag ser ingen vits med att ringa barnmorska då h*n bara kommer säga att man ska avvakta, och mycket riktigt finns inte mycket mer att göra. Ville mer hör andra som varit med om liknande, och hur det gick sen. Vill få upp hoppet!Gråter 

  • Äldre 8 Jun 11:15
    #4
    Anonym (?) skrev 2017-06-08 11:08:06 följande:

    Men vad ska barnmorskan göra?Hon kan boka tid för UL, men inte så tidigt som v 5. Sannolikt ge rådet att avvakta. 

    Jag har haft blödningar i båda mina graviditeter, ända till v 17. Allt behöver inte bli MF. 


    Sant. :/
  • Äldre 8 Jun 15:44
    #5

    Liten uppdatering:
    Har haft väldig "mensvärk" idag, och när jag satt i bilen innan kändes det verkligen som: "OKEJ, NU KOMMER MENSEN/MISSFALLET NÄR SOM". Har även haft rikligare flytningar denna grav, redan innan jag plussade. Så varje gång jag känner det tror jag ju att det är blod, men icke. Kom ingenting, några timmar har gått och börjar kännas bättre. Och det var vääldigt lite "brunt" i förmiddags och endast på papper. Haft binda hela dagen och det har inte kommit något på den. 
    HOPPAS HOPPAS!! 

  • Äldre 9 Jun 20:15
    #6

    Hur är det idag?

  • Äldre 13 Jun 13:20
    #7
    Godisärsågott skrev 2017-06-09 20:15:47 följande:

    Hur är det idag?


    Hej, 

    Det är bra! :) Kändes bara under ca 1 dygn. Och var som sagt bara lite brunt på pappret, inte ens i trosan. Och har inte varit brunt sedan dess eller lika ont. Så det verkar ha gått bra Solig
  • Äldre 17 Oct 13:34
    #8

    Hej allihopa!

    Ser att tråden är från i somras men hittade denna när jag letade runt efter någon med liknande erfarenhet. Så testar skriva till er :)

    Jag tar tacksamt emot erfarenheter/vad ni hört av andra kring blödning efter att man plussat. Jag plussade i fredags (vecka 5) och både jag och min sambo blev såklart överlyckliga, och jag borde egentligen bara fortsätta att vara hur glad som helst men jag är så orolig! I lördags började jag blöda lite, och gör det än idag. Det är inte så mycket, och jag har kvar mina gravidsymtom, och idag har jag ringt två barnmorskor (för att boka inskrivning och för ett tidigt VUL, det görs tydligen inte på samma ställe) och de säger att det är vanligt att man blöder och att allt låter bra. De tycker att färgen låter 'rätt, brunrött och att det borde vara gammalt som ska bort. "Men börjar du blöda mer så hör av dig så kan vi avboka tiden bara" jaha.. Men hur vet men hur mycket som är mer? Och ska jag bara vänta i två veckor utan att veta om jag fortfarande är gravid? :( Funderar på att köpa ett till test (testade med CB-veckoindikator) men vet att de ju kan fortsätta visa även om jag fått missfall; men visst ska de väl öka i veckor om allt är bra?

    Jag vet inte vad jag vill ha för råd egentligen, men kände att jag behövde skriva av mig lite.. Kan typ inte koncentrera mig på något, är bara så rädd att vi kanske förlorat den lille :(

  • Äldre 17 Oct 13:36
    #9
    Godisärsågott skrev 2017-06-08 10:24:21 följande:

    Tycker att du ska ringa barnmorskan. O sen så är det vanligt att man kan få en liten blöddning utan att det är någon fara. Har haft de själv tidigt i graviditeten.


    Om jag får fråga; Hur var din blödning? Och ca när?

    Se mitt tidigare inlägg :)
  • Äldre 15 Nov 12:39
    #10
    Diligita skrev 2017-10-17 13:34:04 följande:

    Hej allihopa!

    Ser att tråden är från i somras men hittade denna när jag letade runt efter någon med liknande erfarenhet. Så testar skriva till er :)

    Jag tar tacksamt emot erfarenheter/vad ni hört av andra kring blödning efter att man plussat. Jag plussade i fredags (vecka 5) och både jag och min sambo blev såklart överlyckliga, och jag borde egentligen bara fortsätta att vara hur glad som helst men jag är så orolig! I lördags började jag blöda lite, och gör det än idag. Det är inte så mycket, och jag har kvar mina gravidsymtom, och idag har jag ringt två barnmorskor (för att boka inskrivning och för ett tidigt VUL, det görs tydligen inte på samma ställe) och de säger att det är vanligt att man blöder och att allt låter bra. De tycker att färgen låter 'rätt, brunrött och att det borde vara gammalt som ska bort. "Men börjar du blöda mer så hör av dig så kan vi avboka tiden bara" jaha.. Men hur vet men hur mycket som är mer? Och ska jag bara vänta i två veckor utan att veta om jag fortfarande är gravid? :( Funderar på att köpa ett till test (testade med CB-veckoindikator) men vet att de ju kan fortsätta visa även om jag fått missfall; men visst ska de väl öka i veckor om allt är bra?

    Jag vet inte vad jag vill ha för råd egentligen, men kände att jag behövde skriva av mig lite.. Kan typ inte koncentrera mig på något, är bara så rädd att vi kanske förlorat den lille :(


    Hej, 

    Jag hade bruna flytningar och endast på pappret när jag torkade mig. Är i vecka 28 nu så allt gick bra ändå! :) Hoppas de går bra för dig också.
    BF 11/2 2018. Första barnet
  • Äldre 15 Nov 23:48
    #11
    Diligita skrev 2017-10-17 13:34:04 följande:

    Hej allihopa!

    Ser att tråden är från i somras men hittade denna när jag letade runt efter någon med liknande erfarenhet. Så testar skriva till er :)

    Jag tar tacksamt emot erfarenheter/vad ni hört av andra kring blödning efter att man plussat. Jag plussade i fredags (vecka 5) och både jag och min sambo blev såklart överlyckliga, och jag borde egentligen bara fortsätta att vara hur glad som helst men jag är så orolig! I lördags började jag blöda lite, och gör det än idag. Det är inte så mycket, och jag har kvar mina gravidsymtom, och idag har jag ringt två barnmorskor (för att boka inskrivning och för ett tidigt VUL, det görs tydligen inte på samma ställe) och de säger att det är vanligt att man blöder och att allt låter bra. De tycker att färgen låter 'rätt, brunrött och att det borde vara gammalt som ska bort. "Men börjar du blöda mer så hör av dig så kan vi avboka tiden bara" jaha.. Men hur vet men hur mycket som är mer? Och ska jag bara vänta i två veckor utan att veta om jag fortfarande är gravid? :( Funderar på att köpa ett till test (testade med CB-veckoindikator) men vet att de ju kan fortsätta visa även om jag fått missfall; men visst ska de väl öka i veckor om allt är bra?

    Jag vet inte vad jag vill ha för råd egentligen, men kände att jag behövde skriva av mig lite.. Kan typ inte koncentrera mig på något, är bara så rädd att vi kanske förlorat den lille :(


    Jag småblödde kring bim i den här graviditeten, typ som du beskriver brunröda blödningar, och det var ingen fara alls, är nu i v.37 och går och räknar ner till förlossningen. Håller tummarna för dig!
    Gravid med en liten pojke, 1:a barnet BF 7/12 -17
  • Äldre 16 Nov 09:22
    #12

    Så har jag haft till och från under båda mina graviditeter! Det är ganska vanligt och brukar inte vara nåt farligt ???? man får ökad blodcirkulation där nere vid graviditet vilket gör att blodkärl lätt brister och blöder lite!

Svar på tråden Bruna flytningar i v.5, snälla hjälp!!!