• Anonym (Orolig)

Kommer man någonsin hitta kärlek igen?

Usch, får så ont i magen av att tänka på att jag aldrig någonsin kommer att hitta kärleken igen. Är singel sen 3 månader tillbaka efter ett förhållande på 7 år.

När jag får så ont i magen tänker jag att jag visst kommer att träffa någon, men det är ju långtifrån säkert, speciellt nu när jag är "gammal" också.

Vill liksom bli kär, men idag känns det som om 99,9% av killarna bara är ute efter sex tyvärr, killar bryr sig inte om kärlek. Killar kanske inte kan känna kärlek?

Jag jobbar på ett litet företag, finns inga killar att lära känna där eller dejta. För mig återstår typ internetdejting. Vet inte hur jag ska kunna träffa någon?

Kom med råd eller nåt?

• Svar på tråden Kommer man någonsin hitta kärlek igen?
  • Anonym (Lisa)

Eftersom det bara gått 3 månader antar jag två saker. 1 - du har abstinens och känner dig ensam, det tar tid att komma till ro efter en separation
    2 - du har mentalt gjort slut och bearbetat detta långt innan separationen var ett faktum

Ålder? Barn? Jobb? Boende?

• Anonym (Jo)

Det har inte gått så lång tid ännu, du kommer att träffa någon när du minst anar det. Lycka till.

• Anonym (Ensam)

Det undrar jag med?!
    Jag har varit singel i 4 år och vill också bli kär igen.
    Har varit på några dejtingsidor men inte fått "napp". 

• Anonym (Orolig)
    Anonym (Ensam) skrev 2017-06-09 06:47:59 följande:

Det undrar jag med?!

Jag har varit singel i 4 år och vill också bli kär igen.

Har varit på några dejtingsidor men inte fått "napp". 

Hur menar du med att du inte fått "napp" på dejtingsidor?
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Lisa) skrev 2017-06-08 19:46:36 följande:

Eftersom det bara gått 3 månader antar jag två saker. 1 - du har abstinens och känner dig ensam, det tar tid att komma till ro efter en separation

2 - du har mentalt gjort slut och bearbetat detta långt innan separationen var ett faktum

Ålder? Barn? Jobb? Boende?

Känner mig lite ensam ibland, men har ju en kille jag träffar för film, vin och mys när jag känner mig ensam. Ja jag har bearbetat långt innan separationen var ett faktum det stämmer.

Jag är 31, har inga barn, jobb som ekonom och bor för tillfället hos min pappa
  • Anonym (Ensam)
    Anonym (Orolig) skrev 2017-06-10 08:15:17 följande:
    Hur menar du med att du inte fått "napp" på dejtingsidor?
    Många tycker att jag är för kort, väger för mycket. De flesta vill bara snacka sex och det är  jag inte intresserad av. 
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Ensam) skrev 2017-06-10 09:25:38 följande:

Många tycker att jag är för kort, väger för mycket. De flesta vill bara snacka sex och det är  jag inte intresserad av. 

Ok, du får inte ens till några dejter eller hur menar du? Skriver dem att dem tycker du är för kort och väger för mycket? Har du skrivit i din presentation att du är ute efter något seriöst?
  • Nivinella

Kära orolig,

tycker du seriöst ska fundera på att fördjupa relationen med han du träffar när du känner dig ensam.

• Anonym (Orolig)
    Nivinella skrev 2017-06-10 10:17:40 följande:

Kära orolig,

tycker du seriöst ska fundera på att fördjupa relationen med han du träffar när du känner dig ensam.

Nja vill inte fördjupa nåt där. Tror inte jag kommer att kunna bli kär i honom, vi har setts många gånger, har inget bra sex, men kul ihop och kramas och kysser varann, behöver den närheten och bekräftelsen. Han gillar mig väldigt mycket.
  • AndreaBD

Oftast behöver man ta en paus efter en sån separation. Man har helt enkelt bättre koll på vad som händer med en, så att man inte går på fel person, om man "landar" lite först. Var lite passiv ett tag, låt männen komma till dig om de är intresserade och kör långsamt. Satsa på att umgås med kompisar, kanske hitta fler. Då träffar du mycket lättare mer folk och bland dem även såna som andra känner ganska bra. Dvs. om någon bara är ute efter sex så får du kanske reda på det tidigt.

Det kan mycket väl vara fel platser du träffar folk på. Krogragg är ju mest ute efter bara sex. Hur gammal är du förresten?

Svar på tråden Kommer man någonsin hitta kärlek igen?