Känslomässig otrohet - hur skulle ni förhålla er?
Hejsan!
Jag har genom jobbet träffat en person som jag från första stund klickade med. Vi har båda sambo sedan flera år men inga barn.
Det började med oskyldigt pratade kollegor imellan men snabbt började vi två gå på luncher ihop! Först i grupp sedan blev det bara vi två och så har vi fortsatt sedan dess!
Under våra samtal så började vi smått klaga på våra respektive partners till att idag dagligen prata med varandra om hur kasst vi har det i våra relationer - samtidigt försöker vi hjälpa varandra! Nu är vi båda inne på att vi båda insett att våra relationer inte kommer att hålla. Vi är båda olyckliga i våra relationer.
Våra samtal har först handlat om vad vi gillar med våra arbetsmetoder till att vi nu prata om hur mycket vi tycker om varandra och hur glada vi blir när vi träffas! Vi började med små lätta beröringar till att nu konstant ta på varandra och kramas hela tiden!
Vi bekräftar varandra på olika sätt också genom att exemplevis köpa snacks/godis/dricka till varandra för att visa att vi bryr oss om varandra vilket ges som en överraskning i omgångar!
Vi har också brutit med varandra en gång på grund av trycker ifrån våra partners och sedan har hen som brutit kontakten kommit tillbaka 6 månader senare och sagt att hen saknat mig!
Hen har också berättat att den ser mig som en själsfränder och att hen dras till mig!
Vi ses enbart på jobbet vilket gjort att vi ses som jobbets kärlekspar och att vi springer efter varandra! Det är ömsesidigt rätt igenom! Men när folk frågar oss så säger vi båda "nä vi är bara vänner" LIKADANT även till våra partners...
Det är såååå mycket känslor som flödet mellan oss att det blir svårt att förklara hur det känns! Det bästa jag kan förklara är att "tid och rum försvinner - och inget betyder något längre mera än stunden"
Har någon upplevt samma och hur slutade det? Hur skulle ni hantera det?
Vad skall jag göra? Vi är ju helt klart känslomässigt otrogna även om vi inte vill erkänna det varken för andra eller oss själva!