• Fiffi85

Present till pedagoger?

Dottern slutar förskolan och börjar förskoleklass i höst. Tänkte köpa lite presenter rillden dan hon slutar tillpedagogerna. Saken är den att vi redan var ned på enn gemensam present på deras vårfest totalkostnad 40 kr. Men känner ändå att jag vill köpa nått till sista dan. Tänker jag fel? Hur mkt är rimligt att lägga på present. De är 4 pedagoger..

• Svar på tråden Present till pedagoger?
  • elyse

Det beror på er ekonomi och relationen till pedagogerna. Jag är själv förskollärare. Till dotterns tre pedagoger i förskolan blev det varsin flaska lemonad i en fin påse + ett kort där dottern fått "skriva" på ena sidan och en bild på henne på den andra.

• nnnnnnnn

Du får gärna ge presenter till vilka du vill, men om man redan samlat in pengar gemensamt så kan det verka konstigt att köpa mer grejor.
    Hemmagjort kan man förstå - ni ville ge något personligt, tex baka en kaka, göra saft, göra eget godis, plantera en stickling osv.
    Men att gå iväg och köpa något, då måste det vara väldigt speciellt känner jag, tex att pedagogerna har haft ett otroligt tufft arbetsår pga mitt barn, att jag har en väldigt nära och bra relation med pedagogerna osv. Eller att jag hittar den perfekta presenten som jag vet att pedagogerna kommer att uppskatta enormt.

• milli79

Klart du kan köpa en egen present men tanken med den gemensamma är ju att man inte ska behöva köpa något själv utan man går ihop för att få en större present. Vi har köpt egen de år då ingen tagit tag i insamling av gemensam present.

• Anonym (Peter)

Varför vill du köpa nåt eget?
    Är det för att det ska vara personligt har du väl redan koll på vad du vill köpa?

• Alexi

Nära våra barn har slutat förskolan har vi köpt en ätbar present från vår familj och ställt i personalrummet, till alla på förskolan. Då nås ju även kokerska, städare, de olika på olika avdelningar osv. Det har varit mycket uppskattat.