Sambo jobbar, hur mycket hjälpa till med barnen?
Hej!
Hur mycket hjälper era sambos till hemma med barnen? Vi har en dotter och jag fick ta ALLA nätter med henne när hon var liten fick inte ens hjälp på helger och enda bajsblöjan han bytt var på BB för två är sen och nu byter han ENDAST kissblöjor ifall dottern vill att han byter vilket inte är speciellt ofta. Han skulle aldrig byta om jag fråga för jag gör det tydligen bättre. Och vaknar hon nu och är törstig så fixar jag det med, under första perioden gick min sambo på gymnasiet, vi är jämngamla.
Jag går även upp klockan halv 7, 7 varje dag med dottern och äter frukost och även helgerna då.
Imorse frågade jag om han ville gå upp med oss och oftast vill våran dotter väcka honom för hon är glad att han är hemma. Men det ville han inte för då fick han ett utbrott för att han är så himla trött på mig och han går minsann upp vid 5 varje morgon så han tänker inte gå upp. (6 ifall någon frågar mig men säger jag det får han utbrott)
Kan tillägga att dottern till och med vaknade halv 8 idag.
Jag har fått sovmorgon 2-3 gånger Max och det var kanske i en kvart. För antingen vill dottern att jag kommer upp, och då går jag självklart upp. Eller så ber han henne hämta mig för att han inte kan ge henne frukost.
Vi väntar en till nu och en dag skämta.. jag tror det var ett skämt iallafall, han om att när den kommer så kommer han få ta alla hushållssysslor, så förmodligen kommer jag ta varje natt, dottern, varje morgon vardag och helg, söva båda, laga all mat och städa varje dag.
Han jobbar 07.00-17.00
Och jag är mammaledig.
Har ni tagit allt? Inte så att jag tycker det är jobbigt överhuvudtaget men vore kul om han ville följa med upp någon dag på helgen iallafall..