Behöver tips på ljusa neutrala foundations!
Är så trött på det här med foundations nu. Jag hittar aldrig någon som matchar min hudfärg. Har letat sen tidiga tonåren och har under alla år bara hittat en enda som faktiskt matchat, någon från lumene, men den hittade jag i en rea-låda för flera år sedan och har aldrig sett igen. Antagligen görs den inte längre. Ingen annan av lumenes passar heller.
Jag har väldigt, väldigt ljus hud. Dessutom har jag neutrala undertoner och är alltså varken gul (varm) eller rosa (kall). Alla foundations jag har testat är antingen för mörka och/eller för gula/orangea eller rosa.
Har givetvis testat alla vanliga märken utan att hitta någon, så t.ex. Loreals true match, Maybelline fit me etc. etc har ingen som passar, inte ens i närheten - de ljusaste nyanserna är alldeles för mörka och ser ut som gul eller rosa lera på min hud. Mac's ljusaste blir grå på mig och de näst ljusaste hos Mac är för mörka och gula/rosa.
Den jag hittat som ligger närmast i ljushet är Idun Minerals Jorunn, problemet är bara att den blir helt rosa på mig!
Någon som vet om någon som kan passa mig? Det ska vara rätt bra täckning och en som är lika ljus som Iduns Jorunn (om någon vet vilken det är) men inte rosa eller gul!