• Brommatjej

    Sola i bikini=mjölkstockning?

    Är nybliven mamma sedan tre veckor tillbaka och sitter här med mjölkstockning som jag misstänker uppkommit ifrån en alltför trång bh.

    Det är ju sjukt jobbigt och jag vill gärna undvika detta i framtiden. Jag har hört att kyla och drag kan ge mjölkstockning och därför undrar jag om man kan sola i bikini när man ammar eller om man måste se till att skydda brösten i en tjockare tröja? Hur gör ni? Jag vågar inte ens gå ut i linne när det är varmt ute för att jag är rädd att få mjölkstockning.

  • Svar på tråden Sola i bikini=mjölkstockning?
  • elyse

    Du ska undvika drag. Om det börjat blåsa drar du på dig en kofta eller liknande. Annars går det bra att gå i bikiniöverdel.

  • Annelie 76

    Jag tålde ingenting. Minsta tryck och jag fick ont, minsta kyla och jag fick ont. Inlägg räckte inte till eftersom jag har stora bröst. Löste det med ett stycke fleecetyg som jag hängde på bh-n och som täckte hela brösten. Inte snyggt men det blev varmt.
    Hur det blir för dig kommer du märka men tänk på att brösten går från armhåla till armhåla och ganska långt uppåt (jag fick glömma snygga urringningar). Nedåt slutar de där bhbandet går.

  • Pimpinellan

    Sola i amningsbh eller lös bh, sitt inte i drag eller sola i bara bh när det är svalt ute. Haft samma problem, men det gav sig med tiden när det blev varmare.

  • Höstaster

    Jag har kunnat sola i bikini. Verkar inte vara känslig mot kyla och drag, de gånger jag fått mjölkstockning tror jag att det berott på antingen tryck eller att jag och bebis kommit i ofas med varandra med amningen. Jag har både solat och badat på stranden utan problem. Så det är individuellt, du får prova dig fram.

Svar på tråden Sola i bikini=mjölkstockning?