• Äldre 11 Jun 09:10
    6686 visningar
    3 svar
    3
    6686

    Byte till sittdel. Hur göra den mer ombonad?

    Lillan är 5 1/2 månad. Sitter utan stöd sedan 4 veckor och vill gärna vara med och se sig omkring. Hittills har jag haft henne sittandes i liggdelen, men hon börjar häva sig över kanterna. Hon sover ännu i liggdelen på dagarna.

    Men när vi är ute vill jag kunna använda sittdelen. Problemet är bara att hon är liten, och sittdelen är stor. Det är en Emmaljunga city cross.

    Lillan är 62 cm lång och väger 5700 gram.

    När hon sitter i den nu har hon hakan precis vid bygeln. Finns det någon tjock dyna som passar vagnen? Har bara hittat tunnare varianter. Det får ju heller inte bli för varmt, vilket det blir om jag använder kuddar, filtar osv.

  • Svar på tråden Byte till sittdel. Hur göra den mer ombonad?
  • Äldre 11 Jun 09:37
    #1

    Kanske en inovi memory foamdyna? Fungerade för min bebis från tre månader. Vi har i och för sig bugaboo, men den ska passa i alla vagnar.

  • Äldre 11 Jun 12:20
    #2

    Fårskinn! Hade samma problem. Lillan är 6 mån, sitter stabilt sen 4 veckor, har en begagnad Emmaljunga som sittdelen känns väldigt stor på. Vek fårskinnet dubbelt så blev lite tjockare vid huvudet. Sen har jag nästan aldrig ryggen helt uppfällt utan i lutning. Har även snurrat en sjal runt bygeln så den blev lite tjockare och mjukare, som jag dessutom kan ta av och tvätta för hon biter i den jämt.

  • Äldre 11 Jun 13:08
    #3

    Hade också fårskinn i min Emmaljunga!

Svar på tråden Byte till sittdel. Hur göra den mer ombonad?