Inlägg från: Dropdeadgorgeous |Visa alla inlägg
  • Dropdeadgorgeous

En tråd för oss som precis fått ett plus!

Plussare! Hur tidigt kände ni symptom (om ni nu gjorde) och vilka? :)

Hur berättade ni för er partner? :)

• Dropdeadgorgeous

Plussade igår på självaste midsommar! Fortfarande overkligt o vet inte hur glad man vågar vara pga missfalls risken. Tror sambon inte kmr kunna glädjas förrän om några veckor när det har sjunkit in lite.

Inga symptom alls annat än lite halsbränna som jag snarare har berott på fet mat o lite sömn senaste veckorna.

• Dropdeadgorgeous
    Elces skrev 2017-06-26 10:04:24 följande:

Hej!! Jag läste tråden och var tvungen att bli medlem direkt för att få vara med i den fina konversationen här :) 

Jag går in i v. 7 idag och mår jätteilla! Illamåendet började i v. 6 lite smått men igår var den värsta dagen. Jag sov knappt inatt för att jag mådde så illa men nu sitter jag med knäckebröd på jobbet som jag knaprar på och det hjälper faktiskt lite!

Hua! Bävar för när illamåendes biten kmr. Har du träffat bm än? :)
  • Dropdeadgorgeous

Alla fina plussare, hur tidigt bokade ni besök hos Barnmorska?

Jag är bara i v.3+6 nu o då jag bara har halsbränna som symptom har ja så himla svårt att greppa att/om ja e gravid...

• Dropdeadgorgeous
    Elces skrev 2017-06-26 12:08:25 följande:

Jag ringde BM när jag var i vecka 4-5 och ska dit nästa vecka (v.8)! Ska bli skönt! Jag tycker också att det är svårt att förstå, speciellt när man börjar må dåligt och det är svårt att tänka på annat än att försöka må bra haha.. Allt är så nytt och man vet inte hur nästa dag ska vara. Jag vill bara att de här första 12 veckorna ska vara över! 

När ska du/ni andra träffa bm?

Tänkte kontakta dom ungefär v.4-5 jag med. Bara 3+6 nu. Man är ju så sjukt nojjig. Vill testa mig varje morgon bara för att dubbelkolla att det är sant haha. Men lyckats hålla mig 2 dagar nu.
  • Dropdeadgorgeous

Gravid v.4+1 idag. NOLL symptom. Lite ömmande bröst kanske men skulle haft min mens nu så det kan va det.

Funderar på att ta ett gravid test idag o visar det positivt funderar ja att ringa barnmorska för att boka tid längre fram. Har så himla svårt att tro att man är gravid!!!

• Dropdeadgorgeous
    ewt skrev 2017-06-28 12:47:32 följande:

Då har jag fått tid för både infoträff (v28), inskrivning (v32) och ul (v33)! Känns som allt blev väldigt verkligt så fort man ringt mvc, så nu får man hoppas att lilla stannat kvar!

Skulle även gå och ta blodprov för att kolla sköldkörteln. Är det någon annan som gjort det?

Annars är det fortfarande symptomfritt för min del. Däremot börjar jag få väldigt mycket besvär med pollenallergi och tabletterna jag har hemma fås ej tas vid graviditet. Blir besök på apoteket i eftermiddag.

Vilken vecka är du i? :)
  • Dropdeadgorgeous
    Persson92 skrev 2017-06-28 19:17:01 följande:

Jag plussade i måndags. Är i vecka 6:)

Helt overkligt och nervöst.

v.4+2 här och är också 92a :)
  • Dropdeadgorgeous

V.4+5 idag om jag har räknat rätt. Räknar BM att man är i vecka 5då? Bor i uppsala och imorgon skall jag träffa BM på något de kallade "infomöte" och sen ett till möte när man är i vecka 10 som jag uppfattade det. Låter det rimligt? Hur ser det ut för er andra? :)

Fortfarande endast halsbränna ibland, lite uppsvälld igår. Svårt att tro att det är något som ligger och gror där inne :)

• Dropdeadgorgeous
    ewt skrev 2017-07-04 07:49:58 följande:

Jag har fortfarande inga direkta gravidplågor, men har otrodliga problem med gräsallergi. På apoteket vill de inte sälja allergitabletter utan endast nässpray viket inte hjälper. Någon som känner till om det finns allergitabletter som går att ta när man är gravid? Sitter på jobbet och nyser konstant

kanske kunna prata med en läkare o få något receptbelagt?
  • Dropdeadgorgeous
    Sofia32 skrev 2017-07-13 18:16:59 följande:

Hej på er!

Hur går det för er andra? Jag var på inskrivningssamtal hos barnmorskan idag. Tillbaka om tre veckor för provtagning och boka in RUL. Overklig känsla, samtidigt som det börjar kännas mer och mer på riktigt.

Det dagliga illamåendet gör sitt för att påminna om att någonting faktiskt händer. Sjukt?

Hur mår ni?

det är lungt här med måendet, bröstvårtorna däremot känns som att dom ska gå av vissa dagar o vill nästan gråta ibland när man kommer åt dom hahaha. V.6+2 i skrivande stund.
Svar på tråden En tråd för oss som precis fått ett plus!