Inlägg från: Carrolkpg |Visa alla inlägg
  • Carrolkpg

En tråd för oss som precis fått ett plus!

Hej!

Igår 10/6 tog jag ett positivt graviditetstest och nu börjar en spännande tid. Jag hoppas att liten vill stanna :). Det är första barnet för mig och min sambo så det är många tankar i huvudet. Skulle vilja komma i kontakt med andra som befinner sig i samma sits, vore roligt att följas åt och bolla tankar med varandra. Jag är 36 år och finns i Linköping :).

• Svar på tråden En tråd för oss som precis fått ett plus!
  • Carrolkpg
    Bellsss skrev 2017-06-11 19:24:25 följande:

Jag plussade i fredags. Kom dock som en total chock för oss.. är 24 och sambon 25 :)

Vad roligt! Det är verkligen en omställning och så svårt att ta in. Känns overkligt :)
  • Carrolkpg
    YesICA87 skrev 2017-06-11 23:10:13 följande:

Grattis!!

Plussade ikväll. :) jag o sambon började försöka för några veckor sedan.

1 barnet för oss oxå. Vi är 26 och 30.

Nu började massa frågor komma : vad ska man tänka på? Vad får man äta? Får man ta alvedon? Hur mkt får man träna? Massa massa frågor hehe.

Suttit och googlat hela kvällen

Grattis till plusset! Det är massa frågor här med :). Jag går och väntar på illamående haha, hoppas att det blir lindrigt. Skönt att det är semester snart om jag är jätte trött. Blir spännande att se hur man mår. Jag ska boka tid för tidigt vul eftersom min förra graviditet slutade i utomkvedshavandeskap så måste hålla koll på mig så ägget hamnat rätt. Längtar till jag får se den lilla. Innan dess kan jag nog inte förstå.
  • Carrolkpg
    Jansson4 skrev 2017-06-15 17:04:17 följande:

Grattis! Jag plussade i tisdags, första barnet, inte planerat men jätteglad ändå! Är 20år och bor utanför Uppsala :)

Grattis till plusset! :). Hur mår du? Jag känner inte så mycket graviditetssymptom än, har precis gått in i vecka 6. Väntar på att illamåendet ska slå till ;). Hoppas att jag slipper.
  • Carrolkpg
    llindaaa skrev 2017-06-15 17:40:07 följande:

Hej! 

Jag har precis plussat, står på cb gravid vecka 1-2. Försökt i precis 2 år nu så vi blev överlyckliga och kan knappast tro det är sant :') 

Vi är 24 och 26 år, bor i luleå! =) 

Grattis till plusset! Vad roligt att det äntligen tagit sig :). Det känns så overkligt nu, vill bara se liten :)
  • Carrolkpg
    Ishari skrev 2017-06-15 19:32:15 följande:

Hej!

Plussade i söndags och var inte alls planerat, men välkommet ändå. Hade ingen aning om hur långt jag var gången ( ätit minipiller och ingen mens på3 månader)

Så var idag på ett vul där det konstaterades att jag var gravid, såg hinnsäcken men svårt att se nått mer och hon trodde jag var i 5+3 ????

Ska tillbaka om 2 veckor för att kolla att allt är ok!

Det är mitt tredje barn, 36 år och bor i Hölö, Södermanland!

Grattis till plusset! Jag plussade i lördags och är i vecka 5+1. Jag ska snart göra ett vul då jag haft ett utomkvedshavandeskap tidigare. Skönt att få veta snart hur det är :)
  • Carrolkpg
    Jansson4 skrev 2017-06-15 22:49:39 följande:

Tack! Jorå, mår illa varje dag till och från men inte så pass att jag behöver kräkas men de känns väldigt obehagligt, sen har jag ont i huvet varje dag så det är väl mina symtom än så länge ???? men mitt är inte offentligt än.. tänkte vänta tills första ultraljudet som jag har 12/7 ???? när ska du göra ditt? Är ditt offentligt?

Jobbigt att må illa :(. Jag ska göra vul snart då jag haft utomkvedshavandeskap tidigare. Måste hålla lite koll på mig då. Det är inte offentligt än, väntar i några veckor till med att berätta :).
  • Carrolkpg
    Dropdeadgorgeous skrev 2017-06-15 23:01:39 följande:

Ni som plussat, hade ni nidblödning?

Nej ingen nidblödning här :)
  • Carrolkpg
    Sandbergjosefine skrev 2017-06-16 18:20:23 följande:

Plussade igårkväll! Är 21 och detta är första graviditeten för mig! Slutade med preventivmedel för en månad sedan så det gick snabbare än jag trodde. Har nog fortfarande inte fått in i huvudet att jag och sambon kommer vara föräldrar om ca 9 månader, så himla kul och nervöst!

Bor i Norrköping

Grattis till plusset! :). Ja visst känns det overkligt, går liksom inte att ta in. Har knappt inga symptom mer än lite mer hunger och så är jag tröttare. Annars mår jag bra! :). Men det kan ju vända när som helst haha.
  • Carrolkpg

Känner knappt inga symptom än så man undrar ju om allt är som det ska ;). Under min förra graviditet som slutade med ett x och brusten äggledare hade jag ont i magen direkt, så nu borde nog ägget hamnat rätt :). Längtar efter att få göra vul och se så allt är som det ska. Om två veckor ska jag till Grekland i 2 veckor, hoppas inte illamåendet slår till då, vore ju jätte jobbigt :/.

Svar på tråden En tråd för oss som precis fått ett plus!