Anonym (Mrs Prefect) skrev 2017-06-13 15:02:33 följande:
Det är hans ansvar.... Det är mitt ex så jag har ganska bra insyn i varför han gör det (sedan flera år innan vi strulade). Han är väl i fällan, leva utan sex, göra slut (vilket han inte vill pga barn) eller hitta ngt vid sidan av..
Men det sexuella är inte alltid logiskt..det kan jag hålla med om. Sedan är omständigheterna sådana att hon aldrig kommer få veta.
Njae, alltså hans förhållande är ju hans ansvar det har du rätt i, men vad du medvetet väljer att delta i är ditt ansvar. Jag menar om du anser att otrohet inte är bra vilket är anledningen till att du inte vill utsätta din kille för det varför tycker du det är ok att delta i att göra det mot någon annan? Oavsett vem som bär ansvar för vad, känns det inte fel att delta i att göra något mot en annan människa som man själv tycker är fel?
De gånger jag själv ställts inför det dilemmat, när jag varit singel och fått inviter av någon som är upptagen har jag känt blandade känslor, dels är det smickrande att få inviter av någon man gillar, men samtidigt så har det känts så fel att medverka i att bedra personens partner, och när man tänkt på vad personen tänkt göra mot sin partner har det lett till att personen blir rätt oattraktiv och man tappat intresset. Har du aldrig känt likadant?
Jo det finns en viss sanning i "det man inte vet...." , men samma princip borde väl i så fall kunna appliceras på din kille? Om man inte far illa av det man inte vet så borde det väl vara ok att vara otrogen mot honom, han vet ju ändå inte om det?