Misscaswell skrev 2017-07-31 15:43:38 följande:
Ni som är omföderskor, upplever ni att de här sista veckornas/dagarnas väntan är annorlunda mot när ni var förstföderskor?
Jag tycker det, nämligen. Första gången var det lite ångestladdat för mig att vänta på en upplevelse som jag visste skulle vara smärtsam och tuff och förändra mitt liv utan att veta mer specifikt än så vad jag väntade på. Jag var närmast desperat till sist att bara få slippa ovissheten. Den här gången är jag otålig, men på ett mer positivt sätt. Längtar efter bebisen och ser fram emot att få ta mig an förlossningen. Lite besvärad av att det är tungt, men ändå inte lika frustrerad som första gången. Det känns skönt.
Med vår dotter så var jag lite smårädd och trodde väl att jag skulle gå över bf. Så när vattnet plötsligt gick 11 dagar innan så fick jag lite halvpanik först. Men lugnade mig ganska snart eftersom det inte finns så mycket att göra åt saken, mer än att fokusera på förlossningen och föda fram det vackraste jag sett.
Den här gången är jag otålig.. orkar inte vara gravid längre! Och då har jag ändå 13 dagar kvar! Så egentligen är det ju lite tidigt att börja tröttna eftersom det finns en risk att jag är gravid i 4 veckor till ;) blir en lång väntan.