Inlägg från: lillajag10 |Visa alla inlägg
  • lillajag10

Bf augusti 2017

Hej tjejer!

Har kollat in här på er tråd ett par gånger men inte skrivit.

Är gravid med barn nr 2 som visat sig vara en liten kille ???? har bf 13/8.

Dottern är 7 år och kom ut 10 dagar före bf.

Kommer inte ihåg hur jag mådde dagarna innan förlossningen, så tyckte det var lite kul

att hitta er tråd och följa er som faktiskt är i samma sits. Hoppas det går bra att jag joinar er här nu i slutspurten ????

• lillajag10

Ok, det funkade inte att göra smileys i mobilen här :) blev bara en massa frågetecken ju.

• lillajag10
    Misscaswell skrev 2017-07-31 15:43:38 följande:

Ni som är omföderskor, upplever ni att de här sista veckornas/dagarnas väntan är annorlunda mot när ni var förstföderskor?

Jag tycker det, nämligen. Första gången var det lite ångestladdat för mig att vänta på en upplevelse som jag visste skulle vara smärtsam och tuff och förändra mitt liv utan att veta mer specifikt än så vad jag väntade på. Jag var närmast desperat till sist att bara få slippa ovissheten. Den här gången är jag otålig, men på ett mer positivt sätt. Längtar efter bebisen och ser fram emot att få ta mig an förlossningen. Lite besvärad av att det är tungt, men ändå inte lika frustrerad som första gången. Det känns skönt.

Med vår dotter så var jag lite smårädd och trodde väl att jag skulle gå över bf. Så när vattnet plötsligt gick 11 dagar innan så fick jag lite halvpanik först. Men lugnade mig ganska snart eftersom det inte finns så mycket att göra åt saken, mer än att fokusera på förlossningen och föda fram det vackraste jag sett.

Den här gången är jag otålig.. orkar inte vara gravid längre! Och då har jag ändå 13 dagar kvar! Så egentligen är det ju lite tidigt att börja tröttna eftersom det finns en risk att jag är gravid i 4 veckor till ;) blir en lång väntan.
  • lillajag10
    Äntligen92 skrev 2017-07-31 08:04:11 följande:

Vi fick åka in till förlossningen igår, dom konstaterade att vi var i latensfasen och vi blev hemskickade med sovdos och värktabletter.

Har sovit dåligt och är helt omtumlad, hoppas det tar tag ordentligt idag för nu vill jag bara träffa denna lilla plutt som knör runt i magen <3

Lycka till! Hoppas att du ligger och myser med ditt lilla hjärta just nu?
  • lillajag10

Heja heja Heffaklumpen! Det kommer att gå jättebra! Hoppas dom tagit din rädsla på allvar och att du nu känner dig lugn och trygg i det som ska hända/har hänt. <3

• lillajag10

Jag har faktiskt känt lite på min tapp också. Den är väldigt långt upp så jag knappt når den, ska det vara så? :D sen är den liksom lite räfflad inuti. Men jag tror inte jag är öppen något särskilt, för visst kan "hålet" kännas lite större när man fått barn tidigare?

• lillajag10
    Heineken86 skrev 2017-08-02 15:52:53 följande:

Förstår den sega väntan. Min första kom 38+ 5 så hade räknat med att nummer två skulle komma samma eller lite tidigare. Tji fick jag när han kom bf+5. Blir så sjukt lång väntan bara för att man ställt in sig på att de ska komma tidigt.

Jag är precis i samma sits! Dottern kom 38+3 vilket jag är i i morgon med lillplutten i magen. Man förväntar sig att han ska titta ut nu i dagarna bara för att hon gjorde det. Kommer säkert att få gå över bara för att man längtar så efter den lille + att man känner att kroppen börjar bli tung och ond. Någon mer som har fruktansvärt ont i höfterna på natten? Det ilar i mina så jag inte vet hur jag ska ligga, får byta ställning ofta och kuddar upp-puffade här och var funkar inte heller.

Och på tal om livmodertappar så är även min slapp ;D
  • lillajag10

[quote=77890362][quote-nick]heffaklumpen89 skrev 2017-08-02 18:02:23 följande:[/quote-nick]Halloj allihop! Här sitter jag på BB men en liten plutt i famnen <3

Stort grattis till lillprinsen!

Vad tråkigt att dom inte hjälpte dig med smärtan direkt, när dom ändå visste om din rädsla! Men det är ju härligt när det är klart och man får träffa sitt lilla hjärta <3

• lillajag10
    Äntligen92 skrev 2017-08-03 10:03:39 följande:

Hej alla!

Den 1 augusti kl 03:09 kom våran lilla pojke <3

3600g och 50cm stor.

Vi är hemma nu och bara njuter, att man kan älska någon så mycket och att man kan vara så lycklig! <3

Stort grattis!

Är så avundsjuk på er som får träffa era småttingar :)

Jag vill meeee!
  • lillajag10

Mår ni lika bra som vanligt nu innan förlossningsdags? Bara funderar på vad det är med mig :) Jag är trött och hängig och mår illa till och från. På kvällarna kommer sammandragningarna ganska ofta(Inga onda). Och när jag lagt mig kommer dom på löpande band, riktigt jobbigt även om de inte gör ont. Emellanåt får jag svag molande mensvärk. Jag hoppas och letar symtom hela tiden :D

• lillajag10
    Vet hur det känns skrev 2017-08-05 19:58:58 följande:

Äntligen är min bebis född. Igår den 4/8 på bf+5 så startade min förlossning.

Stort grattis till lille plutten! <3 Vad härligt att allt gick så bra!
  • lillajag10

Känner precis som ni tjejer.. känns som jag kommer att gå över tiden enbart för att jag är så trött på att vara gravid nu, 6 dagar kvar till bf. Är så rastlös hela dagarna, inget är kul! Stackars min sambo som får stå ut med mig. Har så ont i fogarna så jag kan knappt gå. Jag kan ut och cykla, men då känns det som jag sitter på bebis huvud, ingen skön känsla direkt.

Idag har sambon börjat jobba igen och dottern är hos en kompis så jag ligger ensam hemma och tycker synd om mig själv ;D

Nä, får försöka gaska upp mig lite. Det blir ju inte roligare av att sitta hemma och deppa precis :)

Kram på er tjejer vi fixar det här!

• lillajag10

När jag gick på toaletten natten till igår så började nog min slempropp att gå. Det var som rikliga genomskinliga flytningar, ungefär som ägglossningsflytningar (Ursäkta detaljerna). Och det kom under hela dagen men utan några förvärkar alls. Nu på morgonen har de börjat komma igen men kan känna något starkare molvärk än jag haft tidigare, som kommer och går. Hoppas något kan vara på gång nu!! :) Trots att jag egentligen är lite smårädd för det som komma skall. Men det gick ju bra sist så varför skulle det inte göra det nu.. En liten del av mig tror att jag kommer få det svårare typ som för en förstagångsföderska bara för att det är 7 år sedan sist.

• lillajag10

Jag har bf på söndag (13/8). Jag ska till bm i morgon och ska då be om en hinnsvepning om det inte har kört igång (vilket jag inte tror, Då jag inte känner något igen). Hade senaste träffen för 2 veckor sedan. Men nästa träff är redan nästa vecka, eftersom jag då gått över tiden.

• lillajag10

Igår em/kväll så började jag känna en konstig rastlöshet i kroppen och en konstig känsla i magen, Det var varken SD eller värkar. Bara en konstig känsla :) Jag sa till sambon att det nog var bäst att lägga sig skapligt tidigt ifall något händer. I natt har mina höfter varit värre än någonsin tror jag och varje gång jag rört mig i natt har jag fått väldig mensvärk. När jag gick på toaletten nu på morgonen så har jag lite blodblandade flytningar. Och mensvärken fortsätter att komma, men kanske var 10:de minut. Hoppas det är på g nu. Trots att jag varit rädd tidigare så är jag nu taggad istället!

• lillajag10

Hej tjejer! I natt 23.54 kom vår lille grabb <3 förlossningen gick snabbt och smidigt. Men de som har varit med om snabba förlossningar vet ju också att de är ganska smärtsamma ;) Öppnade mig från 3 cm till krystvärkar på ca 2 timmar. Men vi är så nu klinga över att ha honom här nu. Älskade älskade lille pojk!

Lycka till nu tjejer! Tänker på er <3

Svar på tråden Bf augusti 2017