Inlägg från: Jessiica88 |Visa alla inlägg
  • Jessiica88

Bf augusti 2017

Hej, hoppar in jag med. Jag hade BF i lördags den 19/8 och är så sjukt redo för förlossning, men känner ingenting... det är barn nr 2. Fick min första på BF+2 (allt drog igång med värkar BF+1).

Jag har testat alla "klassiska" tips för hjälp på traven att få igång förlossningen. Promenader, färdknäppen, hallonbladste gå i trappor mm men utan effekt. Dock har jag "drinken" med champagne, mandelmjöl, aprikospuré och ricinolja kvar.. tänkte ge bebisen till på fredag och sen testa den.

Är så fruktansvärt less på att vänta!!

• Jessiica88

Här händer de ingenting ?? Har städat så gott som hela huset idag... igen, bara för att få tiden att gå... har börjat ge upp. Jag vet att man ska tänka positivt och att bebis kommer när han är redo men just nu känns allting hopplöst...

Är det någon som här som provat drinken med ricinolja? Börjar bli nyfiken på att testa...

• Jessiica88
    Misscaswell skrev 2017-08-24 03:13:15 följande:

Jo men det var visst på riktigt ändå :) 00:25 idag föddes lilla Aldis, 51 cm och 3700 g, på en madrass på golvet i vårt sovrum, assisterad av sin pappa och två fantastiska barnmorskor. Nu ligger vi i sängen och hon sover med tutten i munnen. En så jäkla fantastisk förlossning!

Stort grattis! Vilken underbar berättelse!???? ????????

Själv vaknade jag av molande verk vid 00:30 i natt och de kom och gick under ett par timmar. Dock var de väldigt oregelbundet, gick och la mig för att vila då jag inte visste om de var kraftiga sammandragningar eller om verkarna börjat. Men hoppades ju verkligen på verkar!! Men jag vet inte... det har fortfarande inte blivit någon skillnad.. varken ökat i smärta eller blivit tätare eller mer regelbunden.... hoppas att det händer något inom kort så man får ett "tecken" på att de hoppat igång.

Försöker hålla mig igång då jag tror att de kanske kan påskynda allting ????

Va tror ni, är det på gång eller är de bara sammandragningar som spökar?
  • Jessiica88

Nu har äntligen vår son kommit! Han föddes igår den 25/8 och allt gick bra så vi är hemma och myser nu ????

Dock har vi svårt att bestämma namn. De står mellan Vidar eller Edvin. Storasyster heter Freja.

Vad tycker ni?????

Svar på tråden Bf augusti 2017