Inlägg från: Marona79 |Visa alla inlägg
  • Marona79

Bf augusti 2017

Hej hej! Jag är också en som hoppar in lite sent ????Jag har två dagar till vd och känner lika som er andra att det skulle vara skönt att få träffa lillen nu.

Jag har haft foglossning och sammandragningar sedan slutet av maj så jag är väldigt less.

För två dagar sedan hade jag värkar från morgon med ett intervall på 4 minuter. Vi åkte in på eftermiddagen och fick konstaterat att allt var mjukt och jag var öppen 1 cm men att vi kunde åka hem och vänta hemma. For hem värkarna fortsatte i samma intervall. Hade fått citodon och sömntablett för natten.

Vaknade dagen efter utan värkar. Sedan dess har jag haft sporadiska värkar som mest med intervall på 9 min. Jag är så trött och besviken jag ville verkligen att det skulle sätta igång.

Det är så skönt att få läsa era berättelser och känna att man inte är ensam i att känna sig less och hopplös.

Kram på er.

• Marona79
    Nysig skrev 2017-08-22 14:03:24 följande:

O gu va jobbigt att det satt igång och sen avstannat, förstår verkligen att du blir less.. Säger de nåt om hur lång tid det kan vara så!? Låter som tortyr! 

Det känns lite som tortyr men försöker hålla humöret uppe ???? Jag hoppas att det sätter igång igen snart. Jag kommer få gå över 8 dagar innan jag får igångsättning, jag tror och hoppas dock att det sätter igång av sig själv????

Vad gör ni andra för att hålla humöret uppe?

Jag sitter mest i en fåtölj och tittar på tv, jag kan inte röra mig så bra så jag får mest hålla mig inomhus.
  • Marona79

Här är det lugnt ännu, sporadiska värkar på förmiddagen regelbundna på eftermiddag kvällen med 10min mellanrum. Blir tokig på att inte göra något så idag har jag hängt tvätt, hållt mig rörlig och lagat mat. Nu har jag väldigt ont i ryggen istället. Imorgon är det bf för mig och jag hoppas innerligt att han vill vara punktlig :)

• Marona79
    Misscaswell skrev 2017-08-24 03:13:15 följande:

Jo men det var visst på riktigt ändå :) 00:25 idag föddes lilla Aldis, 51 cm och 3700 g, på en madrass på golvet i vårt sovrum, assisterad av sin pappa och två fantastiska barnmorskor. Nu ligger vi i sängen och hon sover med tutten i munnen. En så jäkla fantastisk förlossning!

Meen vad roligt, ett stort grattis till er alla.
  • Marona79

Japp, kvar jag med hade bf 24/8 men han ville inte komma ut då. Hade återigen regelbundna värkar med 3-4 min intervall i torsdags. Åkte in igen bara för att få reda på att ingenting har hänt sedan vi var in förra gången i söndags. Kändes verkligen hopplöst.

• Marona79
    Nysig skrev 2017-08-26 15:16:05 följande:

Lagat en stor gryta, sytt påslakan-set, druckit kaffe på balkongen och sett ett avsnitt på en serie... Trots det kan jag inte sluta känna efter eller tänka på annat. Sååå rastlös.

Vad duktig du har varit, själv har jag suttit och tittat på när min son bakat kladdkakemuffins :)
  • Marona79
    Jessiica88 skrev 2017-08-26 15:28:25 följande:

Nu har äntligen vår son kommit! Han föddes igår den 25/8 och allt gick bra så vi är hemma och myser nu ????

Dock har vi svårt att bestämma namn. De står mellan Vidar eller Edvin. Storasyster heter Freja.

Vad tycker ni?????

Båda passar ihop väldigt bra, fastnade dock för Vidar :)
  • Marona79
    Nysig skrev 2017-08-27 13:28:42 följande:

Med all sannolikhet har mitt vatten gått så ska in nu vid tre och kolla..! Det kommer som i större "skvättar" så det rinner liksom inte hela tiden, därav osäkerheten.. Men oavsett. Äntligen händer NÅNTING!

Vad spännande :) hoppas att allt går bra. Har haft värkar hela dagen med 6 min mellanrum. Håller tummarna för dig :)
  • Marona79
    Nysig skrev 2017-08-28 10:03:58 följande:

Vet inte om jag vågar mig på ricinolja då jag läst att det kan ge stormvärkar...!? Några andra tips?!

Hallonbladste sägs vara bra både för att få igång sammandragningar men även efteråt för att livmodern snabbare ska kunna återhämta sig. Hoppas det sätter igång för dig :)
  • Marona79

Sista dagen i augusti. Det verkar som om det blir en septemberbebis för mig. Bf+7 har haft värkar sedan halv fem igår morse men när vi åker in och kollar har ingenting hänt. Är väldigt uppgiven just nu och inget hjälper mot smärtan. Jag vill verkligen att det ska vara över nu.
    Hur går det för er andra?

• Marona79

Lyckades hamna i augusti i alla fall. Den 31 augusti 23.29 föddes han. 4540g och 54 lång det var en pärs innan jag fick ut honom. :)

• Marona79
    Madfih072 skrev 2017-09-01 22:08:48 följande:

Är man ensam kvar gravid härinne då? :/ En vecka över tiden nu, borde väl inte vara så när det är andr barnet? :(

Jag gick också över en vecka med andra barnet. Hoppas det sätter igång snart för dig.
  • Marona79
    Madfih072 skrev 2017-09-01 22:08:48 följande:

Är man ensam kvar gravid härinne då? :/ En vecka över tiden nu, borde väl inte vara så när det är andr barnet? :(

Hej! Hur går det för dig? Har du fått någon tid för bedömning?
  • Marona79
    Madfih072 skrev 2017-09-05 14:25:50 följande:

Nu har äntligen vår stora tjej kommit efter 9 dagars övertid :) 4090 gram, 52 cm! Tog tre timmar på förlossningen innan hon var ute och supersmidig bra förlossning! Så nu njuter vi och storasyster för fulla muggar :)

Ett stort grattis till er alla.
Svar på tråden Bf augusti 2017