Inlägg från: Misscaswell |Visa alla inlägg
  • Misscaswell

Bf augusti 2017

Tog en promenad nu som blev oväntat lång pga vägbyggen. Så galet intensiva och täta förvärkar så länge jag går! Men såklart lugnar det ner sig så fort jag sätter mig ner. Eller? Fick en rejäl till precis nu medan jag skrev. Äsch, jag vågar inte hoppas.

• Misscaswell

Jo men det var visst på riktigt ändå :) 00:25 idag föddes lilla Aldis, 51 cm och 3700 g, på en madrass på golvet i vårt sovrum, assisterad av sin pappa och två fantastiska barnmorskor. Nu ligger vi i sängen och hon sover med tutten i munnen. En så jäkla fantastisk förlossning!

• Misscaswell
    Jessiica88 skrev 2017-08-24 06:35:37 följande:
    Stort grattis! Vilken underbar berättelse!???? ????????

Själv vaknade jag av molande verk vid 00:30 i natt och de kom och gick under ett par timmar. Dock var de väldigt oregelbundet, gick och la mig för att vila då jag inte visste om de var kraftiga sammandragningar eller om verkarna börjat. Men hoppades ju verkligen på verkar!! Men jag vet inte... det har fortfarande inte blivit någon skillnad.. varken ökat i smärta eller blivit tätare eller mer regelbunden.... hoppas att det händer något inom kort så man får ett "tecken" på att de hoppat igång.

Försöker hålla mig igång då jag tror att de kanske kan påskynda allting ????

Va tror ni, är det på gång eller är de bara sammandragningar som spökar?
    Alltså det är väl vanligt med såna där falsklarm några ggr innan det kommer igång på riktigt... Fast jag tog ju en rejäl promenad precis innan min förlossning började, så det kan ju vara värt ett försök ;)
  • Misscaswell
    Nysig skrev 2017-08-24 05:38:59 följande:
    Och fint namn!!!!
    Tack! Ja, det var helt underbart att slippa tänka på vilket sjukhus man ska till, och slippa hela sjukhusmiljön och så. Glad att jag fick chansen!
  • Misscaswell
    Erla skrev 2017-08-24 11:21:18 följande:
    Men wow! Grattis! :D så spännande med hemförlossning. Var det planerat?
    Tack! Ja, det var planerat. En stressfri och väldigt lyxig upplevelse :)
  • Misscaswell
    Hippo81 skrev 2017-08-24 17:29:00 följande:

Mina värkar satte igång på riktigt kl 21 på kvällen den 22:a och kl 6:23 den 23:e föddes vår son på 50 cm och 3975g en dag innan BF. Så tydligen var nog mina förvärkar innan ett tecken att nåt var på G. De riktiga värkarna kom då genast med 3 minuters mellanrum från början och alvedon eller varm dusch/vetedyna hade då ingen inverkan, det gjorde ont lik förbannat! ?? Tre timmar senare när vi åkte in till förlossningen var jag redan 5 cm öppen och vattnet gick med ett plask när vi kom in i förlossningsalen.

Hoppas väntan snart är över för er som ännu väntar! :)

Grattis till er! Låter som om det gick relativt snabbt och smidigt :)
  • Misscaswell
    imaturtle skrev 2017-08-25 07:17:42 följande:

Hejsan ???? Jag hade bf 21/8 men bebisen verkar inte vilja komma vist jag har läst att det kan gå 42v men jag är så less nu allt är tungt, jag har ont, inte få sova osv osv. Idag är jag i 41 (40+4) och jag känner inget som jag skulle säga får mig att känna att nu är det på gång. Det är mitt första barn jag väntar och jag tror att dessa 4 dagar "över" har varit dom längsta i mitt liv ???? Vill verkligen träffa lilla bebisen nu men har jag väntat såhär länge borde jag överleva ett tag till fast det är jobbigt psykiskt att inte veta eller känna några typer av tecken på att den vill komma ut till oss ????

Åh jag vet hur du känner! Gick över 2 veckor med min första och 1 vecka med min andra och de där dagarna är så vedervärdiga. Hang in there!
  • Misscaswell
    Sthlmsthlm skrev 2017-08-27 14:20:29 följande:

Grattis ni som fått och kämpa ni som väntar!!

En fråga om avslag/ blödningar: jag har haft väldigt lite (gjorde snitt) men igår på dag 12 PP börjar det blöda mycket mer! Är det någon annan som haft så? Nu blöder det som en vanlig mens typ.

Jag är ju bara på dag 4, men idag efter att jag försökte göra lite försiktiga "hitta musklerna"-övningar (mage och knip) ändrade avslaget karaktär från typ sårvätska till mer rent blod i några timmar... Tänker att fysisk aktivitet kan göra att det rivs upp lite där inne, kanske?
  • Misscaswell
    Nysig skrev 2017-08-28 02:30:33 följande:

Mitt vatten gick natten till igår utan att några värkar satt igång så har inget hänt innan imorrn (måndag) em blir jag igångsatt... Har någon erfarenhet av det? Eller tips på hur en sätter igång värkarna själv..?

Det jag har hört är den där "groggen" mina hembarnmorskor sa att jag skulle ta till i dylika fall. Recept:

20 ml ricinolja
    1-3 msk mandelmjöl
    150 ml aprikosjuice (eller aprikospuré)
    Blanda ovanstående först och därefter med en miniflaska champagne.
  • Misscaswell
    Madfih072 skrev 2017-08-28 14:09:38 följande:

BF+3 här och det händer ingenting! Andra barnet :/ Har druckit hallonbladste i 2 veckor, mer sammandragningar annars DI nada! Var på bedömning för att bli igångsatt idag men nepp, ingenting lång omogen tapp och i mitt län gör de inga hinnsvepningar.... gick över 10 dagar med första, och då vägde bebis nästan 4,5 kg! Gus vad jag inte vill återuppleva det!

Men visst borde du få ultraljud inom några dagar som man brukar få när man går över tiden? Om bebis ser ut att vara väldigt stor då kanske det går att få snitt?
  • Misscaswell
    Marona79 skrev 2017-09-01 12:29:19 följande:

Lyckades hamna i augusti i alla fall. Den 31 augusti 23.29 föddes han. 4540g och 54 lång det var en pärs innan jag fick ut honom. :)

Grattis!! Det var ingen dålig bit :) Och verkligen precis så det blev augusti!
  • Misscaswell
    Madfih072 skrev 2017-09-01 22:08:48 följande:

Är man ensam kvar gravid härinne då? :/ En vecka över tiden nu, borde väl inte vara så när det är andr barnet? :(

Jag gick över en vecka nu med andra barnet. Håller tummarna för dig! Det KAN ju inte vara långt kvar nu.
  • Misscaswell
    Madfih072 skrev 2017-09-05 14:25:50 följande:

Nu har äntligen vår stora tjej kommit efter 9 dagars övertid :) 4090 gram, 52 cm! Tog tre timmar på förlossningen innan hon var ute och supersmidig bra förlossning! Så nu njuter vi och storasyster för fulla muggar :)

Äntligen! Grattis!
Svar på tråden Bf augusti 2017