Inlägg från: Heineken86 |Visa alla inlägg
  • Heineken86

Bf augusti 2017

Äntligen92 skrev 2017-08-03 10:03:39 följande:

Hej alla!

Den 1 augusti kl 03:09 kom våran lilla pojke <3<3

Grattis till er!
  • Heineken86
    Erla skrev 2017-08-04 11:52:26 följande:

Någon som vill dela med sig av hur lång tid det tagit från det att slemproppen släppt till det att förlossningen dragit igång?

Min slempropp har aldrig släppt innan förlossningen dragit igång. Första gången kom den 3-4 h efter att vattnet gått, i samband med att värkarna började lite smått, ca 4 h innan bebisen kom. Andra gången märkte jag den aldrig.
  • Heineken86
    Erla skrev 2017-08-04 11:52:26 följande:

Någon som vill dela med sig av hur lång tid det tagit från det att slemproppen släppt till det att förlossningen dragit igång?

Glömde så klart det viktigaste jag skulle skriva. XD men att det kan ta upp till en vecka ändå innan förlossningen drar igång, men hoppas så klart att det blir snabbare för dig. :)
  • Heineken86

Till er som ska få andra barnet tänkte jag bara berätta att eftervärkarna gör myyyyyyyyycket ondare med andra barnet. Ingen hade berättat det för mig inför min andra förlossning så tänkte att jag kunde berätta för er om det var nån annan som inte heller hört det. Enligt barnmorskorna var det nått som skulle va allmänt känt.

• Heineken86
    Pinapinota skrev 2017-08-04 16:11:09 följande:

Hej alla!

2 augusti 10.44 fick vi en liten dotter!

Däremot har jag haft problem efteråt med att koagulerat blod i form av klumpar har fortsatt kommit, trots att flera barnmorskor och gynläkaren tryckt på magen som galningar och konstaterat att livmodern har dragit ihop sig.

Grattis till din fina dotter!

Jag fick också stora blodklumpar (vissa stora som en handflata!) efter andra förlossningen. Verkligen en pina när de tryckte på magen. Tror jag råkade slå till både en och annan barnmorska trots att de höll fast mig. Hoppas att det blir bättre för dig snart.
  • Heineken86
    heffaklumpen89 skrev 2017-08-04 22:29:19 följande:

För mig var det tvärtom. Första va mycket värre! Hjälpte inte med den smärtlindring jag Fick i tablettform. Låg med vetekudde och plågades rejält! Denna gången har det gjort lite ont när jag ammat främst. Men gått över efter några minuter. Idag ca 2,5 dygn senare känner jag inte av det något nästan.

Vilken tur du haft den här gången då. :) Enligt barnmorskorna så ska det va mkt vanligt att det gör betydligt ondare med eftervärkar som omföderska och det stämde in på mig med råge sist. Hoppas jag också slipper den här gången. :) känslan i magen vid amningen kan jag ta, men eftervärkarna slipper jag gärna.
  • Heineken86
    lillajag10 skrev 2017-08-05 15:05:47 följande:

Mår ni lika bra som vanligt nu innan förlossningen? :D

Jag mår bra men blir snabbt trött eller matt när jag gör saker, trött i ryggen om jag står och går mycket. Har jag ansträngt mig mycket under dan för jag lite lätt värk i magen på kvällen. Annars inget. Dock känner jag mig lite småbitter då jag klarat 2 graviditeter utan att få några bristningar på magen, men nu senaste veckorna har jag fått 3 st den här gången. Inte hela världen så klart, men ändå lite surt.
  • Heineken86

[quote=77899190][quote-nick]Vet hur det känns skrev 2017-08-05 19:58:58 följande:[/quote-nick]Äntligen är min bebis född. /quote]

Grattis till dig! Var härligt att allt verkar ha gått så bra.

• Heineken86

Tidigt i morse hade jag lite lätta känningar med ryggont och sammandragning som pressade neråt. Trodde att det var på gång. Vi har skjutsar barnen till farmor och farfar för att slippa sånt när det blir bråttom. Tyvärr har det inte hänt nått mer sen dess så det kanske inte blir av idag ändå. Men jag lever på hoppet (men samtidigt vill jag inte alls heller. Fasar för förlossningen!) att det kommer igång under eftermiddan och att det blir en bebis idag. Barnen är iaf fortfarande hos fm och ff och vi slappar hemma i soffan och tittar på crossfit games. :)

• Heineken86
    Lottis skrev 2017-08-06 21:58:05 följande:

Hur har det gått? :) jag går promenad efter promenad! Åkt till Ikea, hålllt i gång heeela tiden men ändå ingen bebis ;) jag har sammandragningar hela tiden men det blekt aldrig värre..... bf+3 nu

Ingen mer action här. Känner mig lite öm i magen, men det är allt. Jag har väl gjort motsatsen till hållt igång. Har bara degat hemma i soffan hela dan.
Svar på tråden Bf augusti 2017