Bf augusti 2017
Hej alla!
Den 1 augusti kl 03:09 kom våran lilla pojke <3<3
Hej alla!
Den 1 augusti kl 03:09 kom våran lilla pojke <3<3
Någon som vill dela med sig av hur lång tid det tagit från det att slemproppen släppt till det att förlossningen dragit igång?
Någon som vill dela med sig av hur lång tid det tagit från det att slemproppen släppt till det att förlossningen dragit igång?
Till er som ska få andra barnet tänkte jag bara berätta att eftervärkarna gör myyyyyyyyycket ondare med andra barnet. Ingen hade berättat det för mig inför min andra förlossning så tänkte att jag kunde berätta för er om det var nån annan som inte heller hört det. Enligt barnmorskorna var det nått som skulle va allmänt känt.
Hej alla!
2 augusti 10.44 fick vi en liten dotter!
Däremot har jag haft problem efteråt med att koagulerat blod i form av klumpar har fortsatt kommit, trots att flera barnmorskor och gynläkaren tryckt på magen som galningar och konstaterat att livmodern har dragit ihop sig.
För mig var det tvärtom. Första va mycket värre! Hjälpte inte med den smärtlindring jag Fick i tablettform. Låg med vetekudde och plågades rejält! Denna gången har det gjort lite ont när jag ammat främst. Men gått över efter några minuter. Idag ca 2,5 dygn senare känner jag inte av det något nästan.
Mår ni lika bra som vanligt nu innan förlossningen? :D
[quote=77899190][quote-nick]Vet hur det känns skrev 2017-08-05 19:58:58 följande:[/quote-nick]Äntligen är min bebis född. /quote]
Grattis till dig! Var härligt att allt verkar ha gått så bra.
Tidigt i morse hade jag lite lätta känningar med ryggont och sammandragning som pressade neråt. Trodde att det var på gång. Vi har skjutsar barnen till farmor och farfar för att slippa sånt när det blir bråttom. Tyvärr har det inte hänt nått mer sen dess så det kanske inte blir av idag ändå. Men jag lever på hoppet (men samtidigt vill jag inte alls heller. Fasar för förlossningen!) att det kommer igång under eftermiddan och att det blir en bebis idag. Barnen är iaf fortfarande hos fm och ff och vi slappar hemma i soffan och tittar på crossfit games. :)
Hur har det gått? :) jag går promenad efter promenad! Åkt till Ikea, hålllt i gång heeela tiden men ändå ingen bebis ;) jag har sammandragningar hela tiden men det blekt aldrig värre..... bf+3 nu