• B3rgman

2åring med kramper utan diagnos

Hej!

Har en son på 2 år som har krampar i olika former sedan (vad vi vet) nov 2016. Han har haft 3 "stora" kramper där han blir medvetslös och skakar. Han har även frånvaroattacker nästan varje dag allt från bara någon enstaka till massor. Haft kräkattacker och även legat länge i sängen och bara stirrat. Rycker och fladdrar med ögonen på natten, osv. Han har gjort flertal EEG-registreringar utan resultat MR-hjärna och massvis med prover. Nu känns det nästan som utredningen står still.

Finns det någon annan där ute som är/har vart i samma situation?

• Svar på tråden 2åring med kramper utan diagnos
  • B3rgman

Nej det är inte på tal om någon medicin.

Sista tiden har dom inte gjort nått utan vill att vi avvaktar till "nästan" stora anfall och så har dom sagt dom sista 2 han haft. Det är fruktansvärt frustrerande och nu tycker dom jag överreagerar eftersom man inte hittat nått avvikande. Känns nästan som dom inte tror att det är nått, trots att ja hör av mig och har filmat massa hyss.

• B3rgman

När började dina anfall? Va va det som gjorde att du fick din diagnos?

• B3rgman

Åh, ja ha länge funderat på att byta barnläkare.

Kanske de man måste göra och få en andra bedömning om de inte händer nått snart! Är så himla orolig då ett av hans krampanfall höll i sig nästan en timma..

• B3rgman

Ja jag har också läst mycket om att de ofta inte syns på EEG men vill inte ta upp de då jag inte vill vara för "påflugen".

Ska jag va riktigt ärlig så mins jag inte exakt va dom gjorde mer än att dom sprang iväg med honom till ett akutrum med syrgas, jag hamnade i nått chocktillstånd.

Ja vi har fått diazepam som han fått en gång och de va sista krampen han hade nu i april.

Va heter den fb gruppen om jag får fråga?

Ja vi har en barnneurolog på vårt sjukhus. Dock är hon nu inne på han beteende, att han är så aktiv mer än att han lider av kramper. :(

Svar på tråden 2åring med kramper utan diagnos