• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • Hey.orange
    Mickelickan skrev 2017-06-30 17:38:31 följande:

Hej! Nykomling här! Glad att jag hittade den här tråden. Vi är mitt uppe i vårt första ivf-försök. Är på ruvardag 12 och får ta mitt gravtest imorgon!!! Jag är så nervös så jag spricker. Jag har 4 missfall i bagaget, 4 misslyckade inseminationer och vi har försökt i 5 år. Vi gör vår ivf i Falun. Vi tog bemfola och cetrotide och vi fick ut 20 ägg. 14 befruktade men bara 3 klarade sig...

3 st är ändå 3 st! Vilken guldgruva!
    Och stort grattis till plusset!
  • Hey.orange

Vad många vi är nu som ska genomför IVF i höst! Så spännande! Lycka till alla :)

• Ellencassandra
    Hey.orange skrev 2017-07-03 20:29:11 följande:
    Hej! Är också på ivf stockholm! Ska ev göra ett FET efter sommaren. Har ett barn som kom till genom ivf :) och några kvar i frysen vi ev ska nyttja snart :)
    Ivf stockholm är bra :)
    Ivf podden lyssnade jag med på! Bra att få lite info :)
    Lycka till!
    Åh va skönt å höra :) blev så förvånad att jag fick tid så snabbt. Trodde ju att kötiden skulle vara runt 10 månader men att få börja behandling ev september oktober känns jättebra! :)
    Tack! Lycka till du med! :)
  • Kochanajestem

Känns som att jag har lita för höga förhoppningar om att vi kommer kunna börja i höst. När jag läser om andras väntan, som är flera månader eller upp till ett år...

• ivfbebis
    Kochanajestem skrev 2017-07-03 23:28:23 följande:

Känns som att jag har lita för höga förhoppningar om att vi kommer kunna börja i höst. När jag läser om andras väntan, som är flera månader eller upp till ett år...

Vi fick höra att det var 6-8 månaders kö sen helt plötsligt fick vi tid inom 2 månader. Nu kom sommaren emellan men annars hade jag redan börjat med behandlingen. Håll ut!  
  • ivfbebis
    Ellencassandra skrev 2017-07-03 18:01:53 följande:

Hej! Ny här :) har precis fått tid för läkarbesök den 29e augusti Hos Stockholm ivf! Kommer få börja behandlingen i september/oktober å det känns bra men läskigt! Lyssnar på ivf podden för fullt för å få reda på hur allt går till men kul å bolla lite tankar här också :)
    Hoppas det går bra för alla!

Välkommen! Vi tillhör också Stockholm ivf :) 
  • ivfbebis
    AJ1978 skrev 2017-07-03 17:33:48 följande:
    Jag hade suprecur nässparay. Jag var inställd på en massa biverkningar eftersom man läst en del. Men jag fick inte en enda. Konstigt tänkte jag. Men inte alls konstigt sade det på mottagningen :) men jag är ju sån. Förbereder mig alltid på det värsta så man istället kan bli positivt överraskad. Sprayade i ca en månad och sprutor i ca 10 dagar
    Jag är likadan, förbereder mig på det värsta! Haha :)  Hoppas att inte må så dåligt som man hört. Jag vet inte vad skillnaden är på Synarela och Suprecur? Jag skulle egentligen spraya i 2 veckor och sen börja med sprutor men min mens har hoppat så mycket nu så jag börjar spraya nu i juli så vi kan komma igång direkt efter sommaruppehållet. Totalt blir det väl 1 månad jag sprayar. Då ska jag lämna blodprov och sen börja med sprutor. Min man är borta en del så det är svårt att få ihop det med ägguttag och lämna spermier Obestämd  Försöker räkna ut allt nu i kalendern så vi kan försöka planera. Men det löser sig väl tillslut! 
  • Kochanajestem
    ivfbebis skrev 2017-07-04 08:33:45 följande:

Vi fick höra att det var 6-8 månaders kö sen helt plötsligt fick vi tid inom 2 månader. Nu kom sommaren emellan men annars hade jag redan börjat med behandlingen. Håll ut!  

Tack <3

Vart gör ni ivf? :)
  • Kochanajestem
    Ellencassandra skrev 2017-07-03 18:01:53 följande:

Hej! Ny här :) har precis fått tid för läkarbesök den 29e augusti Hos Stockholm ivf! Kommer få börja behandlingen i september/oktober å det känns bra men läskigt! Lyssnar på ivf podden för fullt för å få reda på hur allt går till men kul å bolla lite tankar här också :)

Hoppas det går bra för alla!

Spännande! Vad skönt. Kan tänka mig att det känns läskigt också. ;)

Hur kommer det sig att du/ni valde Stockholm IVF?

(Kollar runt på de olika alternativen nämligen, därför jag frågar)
  • Ellencassandra
    Kochanajestem skrev 2017-07-04 08:55:43 följande:
    Spännande! Vad skönt. Kan tänka mig att det känns läskigt också. ;)

Hur kommer det sig att du/ni valde Stockholm IVF?

(Kollar runt på de olika alternativen nämligen, därför jag frågar)
    Aa verkligen! :)
    Det berodde faktiskt på vart det låg. Så att det är nära mitt jobb eftersom man ibland måste åka å göra ul osv. Så jag hoppas att de är bra där! Hon jag prata med i receptionen var jättetrevlig iallafall :)
Svar på tråden IVF start sommar 2017