• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • Milli07

Frågade ju er om råd angående att berätta för min chef om att vi håller på med IVF. Jag tänkte låta bli att berätta då det inte blev tre dagar denna veckan, utan bara två som jag behövde lägga om mitt schema. Men när jag kom till jobbet idag och började prata med chefen så kändes det mer eller mindre tvunget att jag berättade. Men det gick superbra och hon var väldigt förstående :) Tack för era tips kära ni!

• Hoppfullhet
    Milli07 skrev 2017-09-04 16:37:00 följande:

Frågade ju er om råd angående att berätta för min chef om att vi håller på med IVF. Jag tänkte låta bli att berätta då det inte blev tre dagar denna veckan, utan bara två som jag behövde lägga om mitt schema. Men när jag kom till jobbet idag och började prata med chefen så kändes det mer eller mindre tvunget att jag berättade. Men det gick superbra och hon var väldigt förstående :) Tack för era tips kära ni!

Så skönt o höra <3
  • ijo
    Mm79 skrev 2017-09-04 15:14:58 följande:

Har fått tillbaka ett 8-cellig embryo idag (3 dagars), så nu ska det ruvas här :)

Av 11 ägg så blev det  1 insatt och 1 i frysen hittills, samt fortsätter dem odla på 4 till (vad jag förstod)

Känns bra att få veta att man slipper gå igenom ÄP helvetet igen nästa gång (fast visst finns det en strimla en hopp att det inte blir någon nästa gång)

Får uppdatera listan nu  då, testdag 19/9

Grattis till ruvarstatus :) Och skönt att veta att ni fått till frysen. Hoppas på fler till frysen sen också. Det är ju skönt att ha lite back-up! :)
  • kattnos

Lite depp här från min sida idag:
    Min kropp har inte återhämtat sig från äggplocket ännu. Jag har inte ont men jag är trött och fortfarande lite uppsvälld. Har koll på min vikt och den har gått nedåt stadigt så jag oroar mig inte av den anledningen. Men jag tycker att jag blir andfått lättare än vanligt, känns inte som läge för en löprunda precis och det är jag ju van vid så det känns kasst. Vill känna mig stark och pigg igen. Och sen flytt och massa på jobbet upp på det. Så jag tog beslutet att sjukskriva mig resten av veckan för att inte krascha totalt. Och plikttrogen som jag är känns det också jobbigt. Men ibland måste man fokusera på sig själv och sin egen hälsa. Och det behöver jag nu.

• ivfbebis

Har fått tillbaka ett 8-cellig embryo idag (3 dagars), så nu ska det ruvas här :)

Av 11 ägg så blev det  1 insatt och 1 i frysen hittills, samt fortsätter dem odla på 4 till (vad jag förstod)

Känns bra att få veta att man slipper gå igenom ÄP helvetet igen nästa gång (fast visst finns det en strimla en hopp att det inte blir någon nästa gång)

Heja heja!! Håller tummarna :)
  • ivfbebis
    kattnos skrev 2017-09-04 20:09:54 följande:

Min kropp har inte återhämtat sig från äggplocket ännu. Jag har inte ont men jag är trött och fortfarande lite uppsvälld. Har koll på min vikt och den har gått nedåt stadigt så jag oroar mig inte av den anledningen. Men jag tycker att jag blir andfått lättare än vanligt, känns inte som läge för en löprunda precis och det är jag ju van vid så det känns kasst. Vill känna mig stark och pigg igen. Och sen flytt och massa på jobbet upp på det. Så jag tog beslutet att sjukskriva mig resten av veckan för att inte krascha totalt. Och plikttrogen som jag är känns det också jobbigt. Men ibland måste man fokusera på sig själv och sin egen hälsa. Och det behöver jag nu.

Jag var hemma totalt 4 dagar inkl den dagen vi hade ÄP plus helgen. Sjukskrev mig. Jag hade ganska ont efteråt, både i livmodern och speciellt ryggen i flera dagar. Så jag hade aldrig klarat av att jobba dagen efter. Fick ta alvedon varje dag. Själva ÄP va okej men efteråt.. nej!
  • Hoppfullhet
    kattnos skrev 2017-09-04 20:09:54 följande:

Låter klokt! Lyssna på kroppen o vila upp dig så du blir "i form" för ruvartid :)
  • Znickers
    Milli07 skrev 2017-09-04 10:57:36 följande:

Nu är jag påväg hem från VUL 2. Den höjda dosen gjorde susen och nu är där 9 ägg som mognat på sig, förra gången var för 6 stycken. Där är även några som är lite mindre. Läkaren hade tänkt äggplock på onsdag, men beslöt sig för fredag för att ge äggen en chans att mogna ytterligare. Så på fredag kl. 07.40 ska vi vara på kliniken. Iiiiiiiih så spännande och nervöst på samma gång!!

Tack för allt ert stöd och alla goda råd!

Vad roligt att höra :) Håll oss uppdaterade med Äggplocket och hur det går för dig!!!
  • Znickers
    Rebeccamz skrev 2017-09-04 13:09:13 följande:

Ni andra får gärna svara ni med hur många dagar emellan uttag och insättning hade ni?

Jag hade äggplock på fredag oxh insättning på söndagen, så 2 dygn gammalt embryo fixk vi tillbaka. Den var då 5 cellig.
  • Znickers

Grattis :) Spännande nu när du är ruvare. En olidlig väntan men nu är vi fler som kan peppa varandra!!
Svar på tråden IVF start sommar 2017