• Anonym (förundrad)

Varför vill man vinna dessa jättekartonger med choklad, godis eller chips på Gröna lund, Liseberg osv?

Så här års börjar ju bilderna på folk som är lyckliga över jättevinster av choklad, godis, chips osv på Liseberg, Gröna Lund osv dugga tätt på sociala medier.

För mig är det obegripligt varför man vill vinna sånt. Vad gör människor med allt? Det är ju ofantliga mängder choklad eller så i en sån kartong, vilken familj mår bra av att trycka i sig allt det? Speciellt barnfamiljer, får barnen äta fritt?

Bortsett från onyttigheten, dessutom måste det ju vara rätt segt att bära runt på kartongen sen resten av besöket...

• Svar på tråden Varför vill man vinna dessa jättekartonger med choklad, godis eller chips på Gröna lund, Liseberg osv?
  • Fru Ve

Håller med, jag vill inte vinna det. Vi fick nyligen en kartong Dajm 2 kg som svärmor vunnit. Jag sparar det och portionerar ut det till barnen då de får lördagsgodis. Men det blir nog att man bara äter mer skräp om man vinner och vem behöver göra det?

• Anonym (Daim)

Mamma vann en sån stor vinst med Daim när jag bodde hemma.

Vi hade kvar Daim i ett år tror jag. Vi fick bara ta typ en på helgen.

• Anonym (Gott)

Vi har vunnit en sån där stor kartong Marabouchoklad två gånger. Det är 20 st 100g kakor i den. Nä, kidsen fick inte äta fritt. Vi åt upp en del och gav bort en del. Det försvann fort. Gillar man inte vinsterna är det bara att strunta spela på hjulen. Vi spelar inte mycket på dem men hade tur. Fattar väl också att detta inte är finchoklad men orka...

• Christi38

Både vi stora och de små i familjen tycker det är kul att försöka vinna dessa maffiga paket! Innehållet har alltid varit packat i mindre påsar/barer och utgångsdatumet långt fram i tiden. Roligt kunna ge bort med när barnens kusiner är på besök till exempel. Och nej, någon godisfrossa blir det inte heller...

• Lena

Man spelar på vägen hem och delar med sig med familjen. Äter lite extra dagarna efter besöket men sen blir det inte mer än vanligt.

• student2013

Jag har vunnit 3 såna stora i mitt liv. Första var dumble den tog slut väldigt snabbt var dock bara 14/15 år då. Andra var marabou mjölkchoklad som hade börjat smälta innan jag kom hem så dem fyllde upp frysen ganska bra. Var något år äldre på den. Sen även Center som också höll lite längre. 17 då tror jag. 

För 2 år sen var jag och min man på Liseberg med ett kompis par det regnade och var ruskigt väder men han vann ett sånt marabou 2 kg. Kompis paret fick ett varsitt choklad. Sen åt vi själva några samma kväll. Sen höll resten i kanske 3-5 veckor?

Vi hade det i förrådet så vi fick gå ur lägenheten för att hämta. Vi hade dålig kost med mycket skit la om den hade kanske några choklad kvar då som vi åt upp så småningom kom det någon till oss på helgen så tog vi fram varsitt och åt. Min man kan dock trycka i sig 200g på några timmar utan problem. Jag klarar knappt några rader. 

Men vi försökte att inte äta det senaste varje dag. Jag har kunnat spara på saker men aldrig min man XD så det beror på vad man är för person. 

• Tow2Mater

Vad vill du vinna då? En 50-kg påse ekologiska Svenskodlade morötter? eller en bal toapapper?

• kaffe

Jo men det är ju jättekul att vinna ett sånt där storpack med godis... ända tills man kommit hem och tredje dagen i rad mår illa efter allt godis man vräkt i sej.

• Anonym (Gunilla)

Vad är det för folk som besöker dessa nöjesfält överhuvudtaget? Hårt arbete belönar sig mest.

• Frontline
    Tow2Mater skrev 2017-06-14 22:08:57 följande:
    Vad vill du vinna då? En 50-kg påse ekologiska Svenskodlade morötter? eller en bal toapapper?

Haha barnen vann en 2 kilos Toblerone sist vi var där och dom vart överlyckliga..
    Vi hade ryggsäck med oss så vi tömde ut allt i den så ingen behövde bära omkring på en stor kartong...
    Simsalabim trosorna försvinn :)
Svar på tråden Varför vill man vinna dessa jättekartonger med choklad, godis eller chips på Gröna lund, Liseberg osv?