Inlägg från: Anonym (Dotter, 9) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dotter, 9)

Bikini/baddräkt

Min dotter är 9. Hon använder bikinibyxa, badshorts eller baddräkt. Överdel behövs inte och används därför inte. Är vi i stark sol använder hon UV-tröja då hon är väldigt ljus.

Jag har flera flickor och ingen av dom har använt överdel förrän de fått bröst. De glider runt och är i vägen.

• Anonym (Dotter, 9)
    Anonym (Annie) skrev 2017-06-15 20:13:16 följande:

Jag är tvärt om angående UV kläder, jag skulle aldrig sätta på en sådan när vi badar i Sverige. Barnen blir så varm i den då dom inte badar och jag har ingen lust att ta av dom kläderna mellan varje badning.

Vi använder bikinitrosor på våran 2 och 4 åring.

Använder ytterst sällan i Sverige, det ska vara om vi är ute i skärgården eller det är väldigt varmt och hon badar hela tiden. Men utomlands måste hon ha det, hon är så väldigt ljus och rödlätt och jag vill inte hålla på och smörja hela tiden.
  • Anonym (Dotter, 9)
    Anonym (Anna) skrev 2017-06-16 23:36:44 följande:
    Du måste väl smörja lika ofta oavsett om det är vanliga kläder eller UV-kläder hon har på sig? Man smörjer ju bara de delar av kroppen som inte är klädd. Den nakna huden måste ju smörjas in oavsett.
    Det blir ju inte speciellt mycket naken hud kvar? 

Har hon vanliga kläder smörjer jag en gång, hon badar ju inte bort skyddet då.
  • Anonym (Dotter, 9)
    Anonym (Original Gangster OG) skrev 2018-05-10 21:47:28 följande:
    Men är inte en nio åring ganska "stor" för att vara utan överdel jag vet att de inte bröst ännu men ändå jag har alldrig sett en 9 åring utan överdel
    Det har du med all säkerhet gjort även om du inte vetat exakt hur gammalt barnet är.

Min dotter är 10 nu och har precis börjat vilja använda enbart baddräkt, lite blyg och vill inte "visa sig naken" för andra än familjen. Hon har inte tillstymmelse till bröst än, det kommer säkert dröja 3-4 år till, men vill hon ha baddräkt är det hennes val.
Svar på tråden Bikini/baddräkt