Inlägg från: Anonym (Original Gangster OG) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Original Gangster OG)

Bikini/baddräkt

Anonym (Dotter, 9) skrev 2017-06-15 10:41:25 följande:

Min dotter är 9. Hon använder bikinibyxa, badshorts eller baddräkt. Överdel behövs inte och används därför inte. Är vi i stark sol använder hon UV-tröja då hon är väldigt ljus.

Jag har flera flickor och ingen av dom har använt överdel förrän de fått bröst. De glider runt och är i vägen.

Men är inte en nio åring ganska "stor" för att vara utan överdel jag vet att de inte bröst ännu men ändå jag har alldrig sett en 9 åring utan överdel

Ja no jag skulle nog ha baddräkt, om jag skulle ha en liten flicka (har inte barn ännu) och om hon skulle ha bikini skulle jag bara använda underdelen

sextiotalist skrev 2017-06-15 11:49:08 följande:

Det är du som sexualiserar barnet med ditt sätt att resonera.

Jag är över 55 och jag är uppvuxen med att ha bikini och baddräkt (har foton på mig och min syster i de mest bedårande bikinis när vi var 4 och 6 år gamla). Det var ingen som pratade om att sexualisera flickorna för att de har bikini.

Joo nää det har blivit så underligt nyförtiden en liten flicka som har bikini och överdel det kan ju finnas pedofiler inte tänkte man så förr man behöver inte ha överdel eller så kan man ha överdel jag ser inget fel på att ha överdel
Svar på tråden Bikini/baddräkt