• Vyssanlull

Attraheras av andra?

Hej!
    Jag funderar på en sak, är det så att de flesta kollar in och attraheras av andra än sin partner, även om man är riktigt kär?
    Är det skillnad mellan tjejer och killar?
    Jag frågar för att för mig har det varit så tidigare, men i mitt nuvarande förhållande sedan ca två år, så är jag totalt ointresserad av andra killar än min egen. Fortfarande löjligt kär i honom (givetvis går det upp och ner), så jag blir inte ens attraherad av andra killar. Visst tittar jag till om jag ser en snygg kille, men inte mer än så. Blir inte sugen på dem, tänker inte på att ha sex med andra killar, ingenting sånt. Tycker min kille är världens sexigaste och finaste så andra existerar i stort sett inte. Men när jag hör mina tjejkompisar prata så är verkar det som de ofta spanar in andra killar, både irl och på bilder på nätet. I mina tidigare förhållanden har jag som sagt spanat in andra killar ibland med det här med att sitta och surfa på nakna killar har jag aldrig förstått mig på, det är ju bara platta bilder, haha.
    Kan tillägga att jag är 30 år...

• Svar på tråden Attraheras av andra?
  • Anonym (bekräftelsehora)

Under förälskelsefasen som är ca 2 år för mig gör jag det inte alls. Klart man ser snygga människor överallt men jag blir nästan lite blind för dem eftersom jag är så fokuserad - attraherad av min partner. Men efter en tid så smyger sig behovet på och jag behöver bekräftas även av andra och njuter av att kolla och flirta lite diskret. Tror helt enkelt det handlar om just detta "Bekräftelse" och att man vill känna sig förälskad igen och att partnern inte ensam kan tillfredsställa en på alla områden. Kvinnor enligt min erfarenhet är väldigt mycket mer öppna med sin fascination för kändisar och snygga människor och har lättare till idolisering av vackra utseenden än män.

• Vyssanlull

Tidigare har jag nog hamnat där bara efter nåt halvår eller så, därför jag är förvånad över hur tillfreds jag är med min nuvarande partner! Kanske är det första gången jag är kär på riktigt? Trodde länge inte att jag kunde bli kär, förälskad blev jag ofta men det svalnade ofta på ett par månader så fort jag fick killen i fråga. Men denna kille jag har nu tröttnar jag inte på, även om vi bråkar ibland och förhållandet går upp och ned. Kanske är detta som är kärlek på riktigt!? Skrattande

• Anonym (bekräftelsehora)

Så kan det absolut vara!! Låter som du bara varit ute efter jakten förut. Känner ofta så. Fort killen jag vill ha visar knslor så försvinner mina om man inte får en väldigt ömsesidig start där man inte kär några spel.

Ta hand om din kille och dina känslor:)

• Anonym (Inte jag heller)

Har vart tillsammans med min sambo i 3 år ich jag attraheras inte heller av andra män. Och andra sidan gjorde jag inte det så mycket innan heller, var mest i yngre tonåren som jag kanske gjorde det. Men sedan jag träffat min sambo har det nog aldrig hänt. Kan konstatera att någon ser bra ut, men blir inte attraherad.

• Anonym (GO)

Absolut. Jag kan både attraheras och bli våldsamt förälskad i andra. Däremot skulle jag ALDRIG göra något åt det så länge jag är i ett förhållande.

• Vyssanlull
    Camel skrev 2017-06-15 12:30:07 följande:
    Känslor rår man inte över bara handlingar.
    Känslor har väl inte med saken att göra? Snarare hormoner :) Och jag har inte anklagat någon, jag frågade bara av nyfikenhet!
  • New  Dawn

Nej, jag är inte intresserad av andra män och tänker sällan på att någon är snygg, eller sexig. Har aldrig tänt på någon man bara av utseendet. De kan absolut vara snygga, men jag registrerar sällan det när jag ser män i vardagen. Tänker nog mer på hur kvinnor ser ut och tittar nog mer på tjejer.

Anyone can hate. It costs to love.
  • LionQueen88

Jag kan bli attraherad av andra killar men surfa efter nakna killar gör jag inte när jag är i förhållande.

• Pumakvinna

Sexiga och snygga ser jag överallt fast fler män än kvinnor. Slutar inte se dem bara för att jag är i förhållande fast känner mig ju lyckigt priviligierad där jag är
    så länge jag har det bra med någon. Skulle vilja ha minst ett liv till så att jag hade tid att nyttja och njuta av lite fler...blir helt lycklig av vackra människor!

• Anonym (Slyna)

Jag har varit ihop med min kille i fyra år och varit otrogen.

Jag älskar det! Jag älskar (egot) att se hur män blir sugen när jag raggar på dom, retas och ger pikar.

Jag älskar spänningen och det förbjudna. Jag älskar att få leka med en för mig ny kuk.

Samtidigt som jag inte vill ge upp det fina och trygga jag har hemma. Min sambo är inte lika sexuell som mig och har aldrig varit. Moralkakor undanbedes. Hade jag kunnat ha ett öppet förhållande hade det varit det ultimata.

Svar på tråden Attraheras av andra?