• Maria28

När kom din mage?

Hej!!

Jag är gravid i v 12 och känner mig SÅ uppblåst.. magen putar ut lite (men det har den alltid gjort på mig när jag slappnar av) men ännu lite mer nu. ALLA tittar på min mage på jobbet men jag har inte gått ut med det än. Är det verkligen så att magen kommer såhär tidigt? Eller är det mer uppblåstheten så att säga?

Är i mig skälv väldigt smal så det syns ju en del o jobbigt att hålla in dagarna i ända...

• Svar på tråden När kom din mage?
  • fixaochdona

Vecka 20 med första och andra och vecka 10 med tredje. Bylsiga kläder är det som gäller men det är ju inte så lätt på sommaren!

• Carambolan

För mig har det första putet börjat komma nån gång runt vecka 22-25, med alla tre barnen. Aldrig haft minsta skymt av graviditet vid RUL utan det har kommit nån månad senare. Jag är normalviktig.

• Vet hur det känns

Jag är i vecka 34 med tredje barnet och på mig syns det knappt än.. liten liten bula..

Alla är olika. Huvudsaken att bebisen växer :) min ligger 8% större än genomsnittet

• emc85

Jag fick börja med mammabyxor i v 10 då magen blev så uppblåst och minsta lilla som satt åt gjorde ont och gjorde mig så illamående. Magen gick aldrig tillbaka när uppblåstheten gick över utan fortsatte bara växa. Men riktig bebisbula var det först i v 20.

• tulip79

Med första barnet fick jag köpa gravidbyxor i v 10. Fullt synlig bebismage. Var aldrig speciellt svullen. En kollega (5-barnmamma) frågade redan i v 11 om jag var gravid... Gick totalt upp 23 kg och hade en jättemage innan sonen föddes efter 42 veckor.

• Strudel

Var extremt gasig och uppsvullen i mage vecka 8-12, sen försvann det och jag såg ut som innan graviditeten typ. Vecka 17 fick jag köpa mamma byxor och vecka 20 hade jag en tydlig gravidmage! Låg hela g exact i mitten av sf-mått kurvan. Men det är verkligen olika för alla :) 

• Snuttis2

Gasig o hormon svullen i magen v 7-10 sen la det sig o sen började den riktiga magen komma runt v 18-19!

• LinneaM93

Det var mellan v.18-20 :) var smal och vältränad så tog tid. Vecka 22 så var det så att andra kunde reagera.

Svar på tråden När kom din mage?