Vet hur det känns skrev 2017-06-16 17:13:46 följande:
Intellektuella skador, missfall osv kan ske men det är vid extrema värden!! Bra bit över 10 eller mer i tsh. Allt under är ingen fara. Dom kommer ha koll på dig
Fast det där stämmer inte, det är både svårare bli gravid och hålla en bra graviditet redan vid 2,5 enligt vår IVF-klinik...jag hade ett mf och sen ett sent MA där fostret dog i v 13, visade vid utredning att TSH låg på 4,9 och det var inte bra enligt dem (visste inte jag hade detta problem innan utredningen). Jag fick gå på kontroller var 6:e vecka för att ställa in dosen, lyckades inte bli gravid medan värdena låg för högt, tog ca 3-4 månader få ner det till 1,7 och sen har jag haft balans nu i några månader, när värdet legat stabilt i 2 månader blev vi gravida igen och jag får nu ta prover var 4:e vecka, ännu ligger det stabilt på 1,6-1,7 och jag är nu i v 15.
Högt TSH kan orsaka tillväxthämningar och ökar markant risken för missfall är infon jag fick. Så jag har varit jättenervös att det ska gå upp nu när vi äntligen lyckats bli gravida igen. Så det känns skönt att lämna prov ofta.
Bra om du frågar din bm vad värdet låg på och bra de kollar TSH, tycker dock de borde göra det direkt i tidig graviditet, kanske kunde det räddat livet på vårt barn som somnade in...omöjligt säga om det var pga för högt TSH, eller kanske en propp på moderkakan. Inga synliga fel på fostret enligt sjukhuset i övrigt...
Jag går på 50 och var tredje dag tar jag 75.