Blygdläppsförminskning ??
Jag funderar starkt på att göra en blygdläppsförminskning och undrar vad era erfarenheter är, både ni som fått det betalt av staten och som betalt själva? Jag vill få det betalt eftersom jag inte har möjlighet att betala själv.
De hänger ner 1,5-2 cm och hindrar mig från att ha på mig vissa kläder, underkläder, kan få skav av cykling och ridning mm som börjar blöda. Förutom det mår jag väldigt dåligt psykiskt och har gjort sen jag var 14. Detta har lett till att jag inte klarar av att träffa killar, ha sex eller annat eftersom jag känner mig så fruktansvärt ful och osexig. Känner enorm press att förlora oskulden eftersom mina kompisar tjatar osv, fått många frågor om det och har dissat killar endast pga mitt dåliga självförtroende. Jag är livrädd för att bli dissad och har ångest och gråter ofta, har tänkt på att ta en sax och klippa (men vet att jag aldrig skulle göra det). Har läst att man ska hitta någon man verkligen litar på, vilket jag gjort men jag kan ändå inte. Har också provat att vara stupfull, men har programmerat in i hjärnan att jag inte kan eller får ha sex för jag ser ut som jag gör, och även när jag är full klarar jag inte det. Har med mig själv kommit fram till att jag undviker alla sexuella relationer och känner nåt behov av att ingen får se mig.
Givetvis är jag förstörd av porrbranschen och alla ideal, som alla ungdomar nuförtiden, men jag kan inte sluta tänka på när killen jag var på g med sa ett skämt om s.k "fladderfittor" där han tydligt syftade på att det är oattraktivt.
Jag har valt att inte berätta för någon (familj, kompisar), vill men vågar inte gå till en barnmorska då jag är rädd att få ett nej eller att jag ska känna mig förnedrad. Har aldrig varit den som pratar om mina problem och krävs mod för att göra det, vill därför höra hur ni blivit bemötta, vad ni har sagt, hur operationen gått till (innan, under, efter) och om man måste kontakta målsman osv för det är inget jag vill göra.
Mycket tacksam för svar!