• Anonym (TS)

Ångest?

Jag har sen en månad träffat en tjej, vi har blivit kk men aldrig pratat om det så jag vet inte vart vi står riktigt. Iallafall, igår blev det en utekväll med grabbarna och rätt vad det var stod jag och strula med en annan brud på krogen, vi strula till och från men vi låg aldrig. Saken är, jag mår så dåligt över drt!!! Varför gör jag det? Känns som jag har svikit min kk och hon inte vill ha mig längre. Har jag känslor för kk? Gud, hur ska jag ta detta vidare.. jag tror hon vet om det, hon la ut nånting med svartsjuka på socialamedier..

• Svar på tråden Ångest?
  • Anonym (punani)

Du känner skuld för att det är vad man normalt gör när man känner att man svikit någon. Men om ni bara är kk och inte uttalat ett par så finns det väl egentligen inte så mycket att känna skuld över?

Eller kan det vara så att det är oklart om ni bara är kk? Har du kanske gett råkat hinta om att ni är mer än kk för att få ligga? I så fall är det kanske inte så konstigt om du känner skuld. Mitt förslag är att du och tjejen pratar ihop er om vad för slags förhållande ni har.

Och du, var ärlig med varandra, slira inte på sanningen för att fortsätta ligga, det kommer straffa sig senare.

• Anonym (TS)
    Anonym (punani) skrev 2017-06-17 23:28:12 följande:

Du känner skuld för att det är vad man normalt gör när man känner att man svikit någon. Men om ni bara är kk och inte uttalat ett par så finns det väl egentligen inte så mycket att känna skuld över?

Eller kan det vara så att det är oklart om ni bara är kk? Har du kanske gett råkat hinta om att ni är mer än kk för att få ligga? I så fall är det kanske inte så konstigt om du känner skuld. Mitt förslag är att du och tjejen pratar ihop er om vad för slags förhållande ni har.

Och du, var ärlig med varandra, slira inte på sanningen för att fortsätta ligga, det kommer straffa sig senare.

Tack för respons! Jag har inte hintat om något sådant, inte hon heller! Jag har väl undermedvetet känt känslor men har som inte konfronterat dem nu förnst igår när detta hände. Vi pratade ikväll och hon sa att hon hade känslor, jag höll med så nu sla vi ta det lugnt framöver. Jag sa dock aldrig nånting om gårdagen, jag vågade inte. Jag känner mig hemsk. Vi har nu iallafall klargjort vad vi är och så.. vi är inte i ett förhållande än men vi ska inte vara med andra och så får vi se. Men som sagt, skammen finns där.
  • Anonym (punani)
    Anonym (TS) skrev 2017-06-18 00:24:13 följande:
    Tack för respons! Jag har inte hintat om något sådant, inte hon heller! Jag har väl undermedvetet känt känslor men har som inte konfronterat dem nu förnst igår när detta hände. Vi pratade ikväll och hon sa att hon hade känslor, jag höll med så nu sla vi ta det lugnt framöver. Jag sa dock aldrig nånting om gårdagen, jag vågade inte. Jag känner mig hemsk. Vi har nu iallafall klargjort vad vi är och så.. vi är inte i ett förhållande än men vi ska inte vara med andra och så får vi se. Men som sagt, skammen finns där.
    Japp, och förklaringen till det är antagligen oklarheten kring vad för slags förhållande ni hade. Bra att ni redde ut det Skål
  • Anonym (TS)
    Anonym (punani) skrev 2017-06-18 00:53:14 följande:

Japp, och förklaringen till det är antagligen oklarheten kring vad för slags förhållande ni hade. Bra att ni redde ut det 

Det känns jättebra! Jag hoppas bara att det inte blir nånting negativt utav det hela.. För vi bor i en liten stad, folk pratar..
  • Anonym (TS)
    Anonym (punani) skrev 2017-06-18 00:53:14 följande:

Japp, och förklaringen till det är antagligen oklarheten kring vad för slags förhållande ni hade. Bra att ni redde ut det 

Hur hade du själv känt i hennes sits? Om du fick reda på det?
  • Anonym (punani)
    Anonym (TS) skrev 2017-06-18 08:32:41 följande:
    Hur hade du själv känt i hennes sits? Om du fick reda på det?
    Svårt att svara på den frågan om man inte vet vilket utgångsläge hon hade, vad hon hade tänkt sig. Om jag inte hade några några känslor så hade jag inte brytt mig, om jag hade haft känslor så hade jag förmodligen tyckt att den här personen inte var lika intresserad som jag och antingen gått över till att bar vara kk tills någon bättre kandidat dykt upp.

Därför jag säger att ni behöver vara öppna med vad ni vill ha ut av ert förhållande, enbart sex och inget mer, dejta och se vad det utvecklas till eller bli ihop.
  • Anonym (TS)
    Anonym (punani) skrev 2017-06-19 00:10:51 följande:

Svårt att svara på den frågan om man inte vet vilket utgångsläge hon hade, vad hon hade tänkt sig. Om jag inte hade några några känslor så hade jag inte brytt mig, om jag hade haft känslor så hade jag förmodligen tyckt att den här personen inte var lika intresserad som jag och antingen gått över till att bar vara kk tills någon bättre kandidat dykt upp.

Därför jag säger att ni behöver vara öppna med vad ni vill ha ut av ert förhållande, enbart sex och inget mer, dejta och se vad det utvecklas till eller bli ihop.

Absolut, och uppenbart så hade ju hon också känslor! Jag känner mig som ett svin!! Försöker tänka att vi inte hade ett avtal då det hände, men kan inte sluta tänka på det... Det hade ju inte hänt om jag hade berättat vad jag kände då jag börjande känna något, var otroligt rädd att bli lämnad för var helt säker på att hon inte kände samma sak. Jag värdesatte kk relationen före mina känslor, sålänge jag fick träffa hon typ... jag är glad som fan att det stannande vid strul och inget mer!
  • Anonym (punani)
    Anonym (TS) skrev 2017-06-21 18:50:41 följande:
    Absolut, och uppenbart så hade ju hon också känslor! Jag känner mig som ett svin!! Försöker tänka att vi inte hade ett avtal då det hände, men kan inte sluta tänka på det... Det hade ju inte hänt om jag hade berättat vad jag kände då jag börjande känna något, var otroligt rädd att bli lämnad för var helt säker på att hon inte kände samma sak. Jag värdesatte kk relationen före mina känslor, sålänge jag fick träffa hon typ... jag är glad som fan att det stannande vid strul och inget mer!
    Iof är det bra att du känner som du gör, det är så vi lär oss av våra misstag. Man klantar sig, det gör ont och så har man lärt sig att inte göra om det, skulle det inte göra ont skulle man inte lära sig något Flört

Huvudsaken är att ni hanterade det på ett schysst sätt
  • Anonym (Karl)
    Anonym (TS) skrev 2017-06-18 00:24:13 följande:
    Det du beskriver är faktiskt ett förhållande. Ser du inte det själv?
  • Anonym (punani)
    Anonym (Karl) skrev 2017-06-22 14:01:49 följande:
    Det du beskriver är faktiskt ett förhållande. Ser du inte det själv?
    Det är nog det de har rett ut nu, innan samtalet verkar det varit oklart.
  • Anonym (punani)
    Anonym (TS) skrev 2017-06-21 18:50:41 följande:
    Fast Karl har en poäng, om ni båda har känslor för varandra så kommer det bli komplicerat att ha ett kk förhållande, jag tror att det i slutändan kommer göra er mer skada än nytta. Personligen tycker jag ni borde bestämma er för antingen eller. Det ni gör nu låter med som en rädsla för att comitta, något slags mellanting så man slipper ta steget fullt ut.

Varför är ni så rädda att inleda ett förhållande?
Svar på tråden Ångest?