• andréigbg

Återfinna kärleken?

Är en man på 45 år, bott ihop med en kvinna i 25. Har inga barn ihop, hon har 2 sen innan. Har älskat henne från första stund. Men saken är att vi är totalt olika, inga direkt gemensamma intressen, utövat dem själva. Mer än semestrarna ihop. Sexlivet slutade tvärt för 3-4 årsedan när bägge hennes föräldrar dog tätt, samt hon kom väl in i en klimakterie? Har tyvärr gjort ett par snedsteg genom åren utan hennes vetskap. Men allt eftersom kyssar och sexliv tvärdog tappade man känslor. Blev mer som 2 kompisar som knega och kolla på tv i varsin ände på soffan. Nu till d som är bekymret. Har varit tänd på en kollega i 2 år, fantiserat om henne varje dag. Så i februari lunchade vi själva och jag berättade om mina lustar för henne. Hon blev mindre chockad för hon trodde aldrig detta, även om vi har varit riktigt bra vänner. Hon ringde upp mej veckan efter och sa hon kände för mej med. Slog fjärilar i magen. Träffades hemma hos henne, hon e singel. Pratade om lite problem som kan uppstå efter ett förhållande när vi e kollegor. Och mest på hennes initiativ skulle vi inte d. Men vi kom senare överens att inte tänka för mycket bara köra. Vi höll på att träffas i 3 månader, fika promenader och ett sjukt sexliv. Känslorna för denna kvinna växte från början från att tycka om och åtrå, till en förälskelse från min sida. Fick ut mina känslor som en explosion. Vet att hon tycker mycket om mej, men kan hålla tillbaka känslorna. Hennes man dog i en olycka för 1 årsedan, så hon brottas lite med det ännu, förståligt. Men nyligen så dök min sambo oanmält upp på jobbet, ville bara säga hej. Då fick min kollega tvärkalla fötter efteråt, kände sej inte alls tillfreds ned vprt sk förhållande, och klippte d tvärt. Blev helt knäckt av det. Och är ännu ledsen, gått 1V. Backar vi lite så har jag berättat för sambon för ca 1 månad sen att jag tappat känslorna, slutat älska henne. Nu har hon ändrat sej totalt, vill krama p pussas och säger hon älskar mej hela tiden. Och jag deppar för min otrohet är slut, helt absurt. När sambon gråter vid våra djupa samtal känner jag ingenting, vilket jag brukar göra. Är själv stor känslomänniska. Sagt till henne att jag hade börjat träffa en annan, och fått känslor men att det är nerlagt, och vi hade inget sex. Har sagt att jag tycker alla våra år är vlrda ett försök, hon e verkl världens snällaste människa. Tänker att när känslorna för kollegan släppt helt, kan jag börja älska sambon igen. Känner mej som ett egoistiskt stort svin, men det som hänt har hänt. Nån som vart i liknande sitiuation, eller har råd. Är ett enda stort kaos i mitt huvud..

• Svar på tråden Återfinna kärleken?
  • Anonym (Du har rätt)

Du har alldeles rätt i att du är ett svin. Vill din sambo fortsätta ert förhållande?

• Anonym (Mannen)

Lyssna inte på moraltrollen som dyker upp här och endast vill strö salt i såren.

Jag tror du måste fundera på vad DU egentligen vill göra med ditt liv. Fortsätta som nu eller bryta upp och gå mot en ny fas av livet som kan innehålla lycka men också längtan efter något annat?

När du är klar över hur du önskar att din framtid kan se ut så pratar du med de som berörs och de du önskar ha med i den. Ingen lätt match. Det kommer bli tufft och det kan sluta med att du står ensam utan någon att dela livet med just nu. Men, det kan mycket väl sluta väldigt bra också.

• PeterGB3G

Du är absolut inget svin. Tack för att du så öppet delar med dig av din situation. Det är modigt inget annat.

andréigbg skrev 2017-06-17 18:27:38 följande:

Sexlivet slutade tvärt för 3-4 årsedan när bägge hennes föräldrar dog tätt, samt hon kom väl in i en klimakterie?

Detta är ett problem som drabbar många. Vill hon inte längre ha sex är det grund för att lämna förhållandet eller ha sex vid sidan av. Ni gick in i detta som en sexuell relation, vill hon ändra på det kan hon inte kräva att du stannar. Det är du inte skyldig.

Nu har hon ändrat sej totalt, vill krama p pussas och säger hon älskar mej hela tiden. Och jag deppar för min otrohet är slut, helt absurt.

Hur är sexlivet med sambon nu? Har det kommit igång kan det vara värt att satsa. Det är ofta så här, när hon inser att hon kan förlora dig, ändrar hon sig. Det är inget beslut, det är hennes känslor som styr.

Tänker att när känslorna för kollegan släppt helt, kan jag börja älska sambon igen.

Kan mycket väl bli så. Denna kris kan verka positivt för er. Det kan lösa sig till det bästa.
    "Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
  • MrFlex

Det du just bevittnat med din frus ändrade beteende beror på att du tog bort tryggheten som ofta lägger sig som en dimma över förhållanden och dödar passionen. Det kommer dock återgå till det normala OM hon känner tryggheten med dig igen. Det kan tom bli värre eftersom hon då "vann tillbaka" dig igen.

Jag gissar att den kärleken ni (hon) känner är vänskaplig. Är ni båda nöjda med det så kan ni ha en fin fortsatt relation men förvänta din inga sexuella under (förutom nu då).

Frågan är väl egentligen om det är något du vill nöja dig med, särskilt nu när du fått smak på de starka känslorna som en ny relation innebär?

• Anonym (Du har rätt)
    Anonym (Mannen) skrev 2017-06-17 19:53:39 följande:

Lyssna inte på moraltrollen som dyker upp här och endast vill strö salt i såren.

Han knullade kollegan bakom ryggen på sin sambo, det är jävligt svinigt beteende.

Gör slut med sambon, låt henne få chansen att hitta lyckan med någon annan. Hon kommer bli ledsen först men sen bör hon inse vilken tur hon haft ändå, att hon slapp sin otrogne man. 
  • PeterGB3G
    Anonym (Du har rätt) skrev 2017-06-17 21:14:35 följande:
    Han knullade kollegan bakom ryggen på sin sambo, det är jävligt svinigt beteende.

Gör slut med sambon, låt henne få chansen att hitta lyckan med någon annan. Hon kommer bli ledsen först men sen bör hon inse vilken tur hon haft ändå, att hon slapp sin otrogne man. 
    Sexlivet var redan dött med sambon. Han hade ingen skyldighet mot henne i det avseendet. TS tar sitt ansvar och försöker ordna upp relationen.
  • Anonym (Du har rätt)
    PeterGB3G skrev 2017-06-17 22:10:51 följande:
    Sexlivet var redan dött med sambon. Han hade ingen skyldighet mot henne i det avseendet. TS tar sitt ansvar och försöker ordna upp relationen.
    Om ett aktivt sexliv är så viktigt borde han lämnat sambon. 
  • PeterGB3G
    Anonym (Du har rätt) skrev 2017-06-17 22:19:57 följande:
    Om ett aktivt sexliv är så viktigt borde han lämnat sambon. 
    Det är ju det han håller på med. Det är en lång process..Skrattande
  • New  Dawn

Du skriver att ni är totalt olika och att ni inte har några gemensamma intressen.... Varför är ni då ihop? Du skriver att ni är som kompisar. Det förvånar mig. Brukar du inte ha något gemensamt med dina kompisar?

Du skriver att du gjort några snedsteg genom åren utan hennes vetskap. Det kanske stämmer att hon inte vet, men jag tror ofta sådant sätter sina spår. Kan man verkligen vara lika närvarande i sin relation om man har någon, eller några andra, som tar tid och plats, inte minst känslomässigt?... Jag tvivlar.

Ni bär båda ansvar för hur relationen utvecklats. Kanske kände hon inte ditt stöd när föräldrarna dog. Det är en väldigt omtumlande situation. Hennes barn har inte heller några mor och farföräldrar. Hur har det påverkat. Du kanske stöttade henne jättebra. Vi vet inte hur hon kände. Något som verkligen kan få en att tappa kärlek är att inte bli sedd. Och det hjälper sällan att mannen fortsätter att ha lust att ha sex med en i det fallet.

Hur som helst. Det viktiga är hur du känner. Du beskriver att ni inte har något gemensamt och att du inte har några känslor för henne. I så fall måste du ta ansvar för det du känner och gå vidare.

Är det så att allt skulle lösa sig om hon nu återigen ville ha regelbundet sex och närhet? Fundera på det. Hur känns det när hon pussar och kramar dig? Om det inte känns bra funkar det inte.

Om du älskar henne tycker jag att ni ska göra ett försök att hitta tillbaka. Vi vet inte om hennes senaste reaktion mest var sprunget ur rädsla att förlora dig. Då håller det inte. Jag kände varmare känslor till mitt ex just när vi skildes. Vi gjorde inget. Inte ens kramades. Men under hela skilsmässotiden såg jag mig ex med mer värme än jag gjort tidigare. För mig, för oss, var det aldrig aktuellt att försöka mer, men det kan vara så att stundens allvar får en att se varandra lite klarare. För oss skapade vi bättre förutsättningar att vara gemensamma föräldrar med bra kontakt.

Anyone can hate. It costs to love.
  • andréigbg

Skrev nyss men vetifan var inlägget hamna?

Anonym 18:48, tack jag vet??

Peter,/ Är totalt sexblockad????Skulle vara med Kamagra isf.

Och hoppas som du säger, kan bli starkare..

FrFlex, bra summerat..

Anonym igen, efter många år så blir d mer vänskapligt och sexlivet som jag alltid tyckt va viktigt fick mej att på nåt sätt acceptera. Sen är vi inte man el fru..

NewDawn, bra skrivet.. Som d e nu känner jag knappt ingenting vid kramar och pussar.

Sen vet jag och sagt till henne att d finns 2 sidor av myntet, jag kunde gjort mer. Tror ändå det blir nåt positivt av min otrohetsaffär. Egoistiskt sätt iaf, är hon som blir sårad mest..

Svar på tråden Återfinna kärleken?