• Anonym (TS)

Vill inte ha mens

Jag Hatar mens, det förstör allt. Ska jag lägga pengar på skydd till dagen det slutar (är ca 30år) när jag ändå VET att jag inte vill ha barn?!?

Seriöst! Kan jag göra något så jag aldrig har mens igen?

• Svar på tråden Vill inte ha mens
  • Anonym (bella)
    Anonym (TS) skrev 2017-06-17 23:07:45 följande:

Jag Hatar mens, det förstör allt. Ska jag lägga pengar på skydd till dagen det slutar (är ca 30år) när jag ändå VET att jag inte vill ha barn?!?

Seriöst! Kan jag göra något så jag aldrig har mens igen?

Ät p piller, hoppa över sockerpillren så kommer du i alla fall att ha blödning väldigt sällan. Läste nyligen en artikel om att det inte är farligt att göra så.
  • LionQueen88

Kände samma sak som dig. Att mens var vidrigt och totalt meningslöst. Men så började jag med Cerazette och helvetet försvann. Numera kan jag få flytningar med pyttelite blod i som håller i sig någon timma, det händer 1-2 ggr./år.
    Läste en tråd ang. Cerazette och det var fler användare vars mens hade försvunnit. 
    Värt att prova?

• Anonym (P-STAV)

Jag har en P-stav så jag har inte haft mens sedan jag fick den 

• Anonym (lite salt)

Jag hade liknande erfarenhet som LionQueen, min mens försvann när jag åt Cerazette.

Annars är det bara att ta värktabletter och stå ut. För mig blir det dessuton mycket bättre när jag motionerar.

• Anonym (TS)
    LionQueen88 skrev 2017-06-17 23:11:25 följande:

Kände samma sak som dig. Att mens var vidrigt och totalt meningslöst. Men så började jag med Cerazette och helvetet försvann. Numera kan jag få flytningar med pyttelite blod i som håller i sig någon timma, det händer 1-2 ggr./år.

Läste en tråd ang. Cerazette och det var fler användare vars mens hade försvunnit. 

Värt att prova?

Visst är detta ett p-piller?

Vad fantastiskt med endast flytningar någon gång per pr bara.

Kanske ska tala med husläkare...värt att fråga iaf. Det finns ju kvinnor som älskar sin mens, jag HATAR det! Det går inte att uttrycka nog hur mycket!
  • Anonym (TS)
    Anonym (.) skrev 2017-06-17 23:12:02 följande:

Hysterektomi?

Visst är det en ingrepp där de gör så att man inte kan få barn? Och då ingår att inte få sin mens?
  • 8airam8
    Anonym (bella) skrev 2017-06-17 23:09:28 följande:

Ät p piller, hoppa över sockerpillren så kommer du i alla fall att ha blödning väldigt sällan. Läste nyligen en artikel om att det inte är farligt att göra så.

P-piller ökar risken för en del tråkiga grejor som till exempel bröstcancer, och ska du ändå inte ha barn så kan du ju förhindra det genom det sterilisera dig. Mensen är en liten del i det hormonsystem som gör dig till kvinna, och inte bara ett tecken på att du inte är gravid. En hormonspiral kan ju ta bort mensen med mindre biverkningar än p-piller gissar jag på, hör med din barnmorska.
  • Anonym (TS)
    Anonym (P-STAV) skrev 2017-06-17 23:14:10 följande:

Jag har en P-stav så jag har inte haft mens sedan jag fick den 

Det låter fantastiskt! Ska kika på det!
  • Anonym (TS)
    Anonym (lite salt) skrev 2017-06-17 23:16:04 följande:

Jag hade liknande erfarenhet som LionQueen, min mens försvann när jag åt Cerazette.

Annars är det bara att ta värktabletter och stå ut. För mig blir det dessuton mycket bättre när jag motionerar.

Men man tar inte något piller 7 dagar/månad med dessa och ändå inte får mens?
Svar på tråden Vill inte ha mens