Hans sambo orkar inte med barnen och åker iväg när dom kommer
Jag är mamma till två barn 8 och 10 år gamla.
Barnen bor hos mig och sin pappa varannan vecka.
Jag har förstått att det varit en del problem hemma hos deras pappa på sistonde. Pappans nya sambo, och deras gemensamma 2 åriga son åker iväg hela veckan och bor hos hennes mamma i grannstaden när barnen kommer till sin pappa.
Barnen berättar att dom vuxna grälar och hans sambo har svårt att komma överens med min dotter som är 10år.
Barnen har berättat för mig att deras pappa och hans sambo, säger till dom att dom inte är bra för deras son blir trött när barnen busar och bråkar så mycket med varandra, och det är inte bra för honom när bonusmamman tjafsar med min dotter,
det är inte bra för honom att se det är bråk hemma, och bonusmamman orkar inte med det.
Så sambon och deras lille 2åring åker iväg, när barnen kommer till honom, och dom säger till barnen att det beror på att dom bråkar.
Dom kommer att åka iväg en lång tid framöver har dom sagt till barnen,
barnen är jätte ledsna för dom saknar sin lillebror och dom får nån slags skuldbeläggning för att dom åker iväg.
Jag kan inte göra så mycket, det är ju upp till dom hur dom löser sin familjesituation, men jag har talat om för pappan att det kanske är bättre om dom försöker jobba på problemen och få familjelivet att funka tillsammans med alla barnen.
Och att de inte ska skuldbelägga barnen för att hon åker iväg med deras lillebror, det mår dom inte bra av.
Barnen är två fina lugna barn, som inte är svårare än andra barn, visst småbråkar dom ibland, men vilka syskon gör inte det?
Undrar om det finns någon som varit med om liknande? Löste det sig för er?
Jag vet inte riktigt hur jag ska stötta barnen i det här, har någon ett tips hur jag ska förhålla mig så mottages det gärna?