Inlägg från: Anonym (Anonym signatur) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym signatur)

Måste man vara rakad?

Anonym (Måste?) skrev 2017-06-19 23:18:37 följande:

Jag är ganska så nybliven singel efter ett långt samboförhållande. Jag har börjat dejta lite smått och märker att frågan "är du rakad?" är rätt vanligt att killar ställer.

Jag rakar mig inte, inte mer än bikinilinjen om jag ska vistas i bikini. Jag kan inte raka mig för får massa klåda, röda prickar, sveda osv.

Kommer ingen kille vilja ha mig om jag inte rakar mig? Frågan om man är rakad är ingenting som jag kommer ihåg att killar ställde när jag dejtade senast, innan samboförhållandet, några gjorde det men dem slutade man ju skriva med på en gång då, men nu känns det som om att varenda kille ställer den frågan!

Kommer jag behöva leva singel resten av livet för att jag inte rakar mig??

Mest troligt singel for life.

Jag tycker nog man måste vara rakad ändå...

Spaceman skrev 2019-11-03 19:02:18 följande:

Det är väl inget man tar upp förrän man har legat med varandra? Eller är jag helt ute och cyklar nu!?!

Jag har för all del varit gift ett bra tag nu, men ja, på den tiden jag dejtade så frågade jag först hur de ställde sig till rakning, om hon skötte sin behåring därnere. Rakade läppar och nån slags frisyr i övrigt, eller helrakat, då var det ju ingen fara. Om man hade som policy att nej, jag rakar bikinilinjen som max, så var det en showstopper. Tack o hej direkt. Jag blir helt enkelt avtänd av det, och istället för att slösa bort bådas tid, så avslutade jag isf.
    Spaceman skrev 2019-11-04 10:59:32 följande:
    Jaha åkej, tänkte bara att det skulle skrämma bort tjejen om man snackar om sånt för tidigt. Samt att en kille som jag inte har råd att vara kräsen.
    Ja, så kan det ju vara. Om man inte bryr sig om sånt så ska man såklart inte fråga.. Men för mig är det så viktigt att jag inte ens vill ha sex med nån som är vildvuxen, och då spelar det ju ingen roll om jag skrämmer bort henne innan vi kommer till skott. Förvisso kanske nån som ÄR rakad blir kränkt av frågan med, och det är såklart trist, men det är en risk jag tagit...

F.ö. så tycker jag man ska prata sex o sånt på första dejten, om man tycker sex är viktigt i förhållandet...
Svar på tråden Måste man vara rakad?